Početna > Biznis
Biznis

Situacija sa šećerom se polako stabilizuje

Situacija sa šećerom se polako stabilizuje i prema podacima sa tržišta u prethodna dva dana potrošači su ipak uspevali da kupe ovu namirnicu u većini trgovina. Kako navode iz trgovinskih lanaca, pitanje je vremena koje je potrebno da se rafovi popune, ali deluje da se stanje stabilizuje i da ima sve manje paničnih kupovina.
Foto: PrtSc/Sunoko d.o.o./YouTube

U pojedinim velikim trgovinama, onima koje imaju veće objekte, od juče su u ponudi i pakovanja šećera od 25 kilograma, kako bi se kupci koji imaju potrebu za većim količinama zbog proizvodnje snabdeli, a opet da se ne remeti nabavka potrošača koji kupuju kilogramska pakovanja.

Kako kažu oko 15 odsto objekata i dalje nije potpuno snabdeveno, dok većina najčešće na rafovima ima šećera. Trgovci očekuju da će u naredih nekoliko dana situacija u potpunosti da se smiri, jer se već primećuje da je manja tražnja nego prethodnih desetak dana.

Ovaj proizvod se, da podsetimo, u prethodne dve nedelje kupovao dva i po puta više nego u istom periodu prošle godine , a razlozi su već dobro poznati. Uredbom o ograničenju cene samo kilogramskih pakovanja, napravila se razlika, pa je na tržištu šećer u rinfuzu dostigao i duplo veću cenu, a onda su i mali proizvođači počeli da kupuju kilogramska pakovanja i napravili veštačke nestašice. Dopunom uredbe cena šećera je izjednačena za sva pakovanja, ali je ipak trebalo neko vreme da se potražnja smanji i tržište stabilizuje.

Agrarni ekonomista Milan Postran kaže, da je država posle dopune uredbe trebalo odmah da reaguje šećerom iz robnih rezervi kako bi umirila potrošače i pokazala im da nema razloga za brigu.

„Naš potrošač je u poslednjih 30 godina prošao teške psihološke momente i jako je osetljiv na svaku vrstu nestašica, a posebno hrane i to osnovnih životnih namirnica. Šećer je važan, možda ne toliko, ali se upravo pokazalo kako kupci reaguju čak i na najmanju pomisao da nešto može da nestane ili da poskupi. Prošli smo 1992. teško, a taman kada su nam ukinute sankcije i malo smo se opustili, došlo je bombardovanje. Da dodamo i pandemiju i sasvim dovoljno, da sa sigurnošću možemo da kažemo da je potrošač u Srbiji prošao kroz teške psihološke tražnje i nepravedno je da se iko igra njegovim strpljenjem. Možete im reći da neće biti šibica ili nekog drugog proizvoda koji nema veze sa standardom, tvrdim da će pokupovati sve što ima na policama“ navodi Prostran.

Voće koje troše građani EU puno pesticida

Preuzmite android aplikaciju.