Штрајк запослених у авио-компанији Боинг могао би да потраје неко време, јер су радници уверени да могу да добију већа повећања плата и побољшане пензије, рекао је синдикални лидер Џон Холден.
Више од 30.000 чланова Међународног удружења механичара и радника у ваздухопловству (ИАМ), који производе најтраженији Боингов авион 737 МАКС и друге авионе у Сијетлу и Портланду, започели су штрајк у петак након што су великом већином гласова одбили нови уговор који је понудила компанија.
Заступници Боинга и синдикати требало би да се врате за преговарачки сто следец́е недеље, у разговорима које надгледају амерички савезни посредници, након што је више од 94 одсто радника гласало да одбије иницијалну понуду уговора, коју је Холден подржао, пише Ројтерс.
Холден је рекао да су приоритети за његове чланове веће повећање плата и обнављање пензијске шеме са дефинисаним бенефицијама коју је ИАМ изгубио током претходне рунде преговора са Боингом пре десет година.
“Имамо највише утицаја и највише моћи у најповољнијем тренутку који смо икада имали у нашој историји, а наши чланови очекују да то искористимо. Знам да су наши чланови сигурни. Стоје раме уз раме и спремни су. Тако да би (штрајк) могао да потраје неко време“, рекао је он.
Првобитни договор је укључивао повећање плата од 25 одсто у наредне четири године и обавезу Боинга да изгради следећи тип комерцијалног авиона у региону Сијетла, ако програм израде авиона буде покренут у оквиру четворогодишњег периода уговора.
Акције Боеинга су у петак пале за 3,7 одсто, а у току године укупно скоро 40 одсто, смањујуц́и тржишну вредност компаније за отприлике 58 милијарди долара
Дуги штрајк би могао додатно да оштети финансије Боинга, који већ има дуг у износу од 60 милијарди долара, наводи британска агенција.
Дуга пауза у производњи авиона такође би оптеретила авиокомпаније које лете авионима Боеинг и добављаче који производе делове.
Vozovi na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad i dalje kasne do 10 minuta zbog krađe kablova
Преузмите андроид апликацију.