Štrajk zaposlenih u avio-kompaniji Boing mogao bi da potraje neko vreme, jer su radnici uvereni da mogu da dobiju veća povećanja plata i poboljšane penzije, rekao je sindikalni lider Džon Holden.
Više od 30.000 članova Međunarodnog udruženja mehaničara i radnika u vazduhoplovstvu (IAM), koji proizvode najtraženiji Boingov avion 737 MAKS i druge avione u Sijetlu i Portlandu, započeli su štrajk u petak nakon što su velikom većinom glasova odbili novi ugovor koji je ponudila kompanija.
Zastupnici Boinga i sindikati trebalo bi da se vrate za pregovarački sto sledeće nedelje, u razgovorima koje nadgledaju američki savezni posrednici, nakon što je više od 94 odsto radnika glasalo da odbije inicijalnu ponudu ugovora, koju je Holden podržao, piše Rojters.
Holden je rekao da su prioriteti za njegove članove veće povećanje plata i obnavljanje penzijske šeme sa definisanim beneficijama koju je IAM izgubio tokom prethodne runde pregovora sa Boingom pre deset godina.
“Imamo najviše uticaja i najviše moći u najpovoljnijem trenutku koji smo ikada imali u našoj istoriji, a naši članovi očekuju da to iskoristimo. Znam da su naši članovi sigurni. Stoje rame uz rame i spremni su. Tako da bi (štrajk) mogao da potraje neko vreme“, rekao je on.
Prvobitni dogovor je uključivao povećanje plata od 25 odsto u naredne četiri godine i obavezu Boinga da izgradi sledeći tip komercijalnog aviona u regionu Sijetla, ako program izrade aviona bude pokrenut u okviru četvorogodišnjeg perioda ugovora.
Akcije Boeinga su u petak pale za 3,7 odsto, a u toku godine ukupno skoro 40 odsto, smanjujući tržišnu vrednost kompanije za otprilike 58 milijardi dolara
Dugi štrajk bi mogao dodatno da ošteti finansije Boinga, koji već ima dug u iznosu od 60 milijardi dolara, navodi britanska agencija.
Duga pauza u proizvodnji aviona takođe bi opteretila aviokompanije koje lete avionima Boeing i dobavljače koji proizvode delove.
Vozovi na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad i dalje kasne do 10 minuta zbog krađe kablova
Preuzmite android aplikaciju.