Prvi ponedeljak posle Dana zahvalnosti i Crnog petka postao je najveći onlajn šoping događaj u godini ne samo u Americi nego i širom sveta. Ovih dana i u glavnom gradu Srbije na mnogim izlozima i dalje su istaknuti popusti koji se nude upravo na Sajber-ponedeljak.
Ovaj dan namenjen sniženjima u onlajn trgovini nastao je 2005. godine kao odgovor na tadašnju dominaciju Crnog petka, koji je bio fokusiran na popuste u prodajnim objektima.
U to vreme, onlajn kupovina još nije bila uobičajena, pa su trgovci osmislili posebne akcije u ponedeljak kako bi podstakli kupce da više naručuju robu preko interneta.
Kako prenose američki mediji, reč „sajber” je nastala od izraza „sajber-spejs”, koji se tada često koristio kao sinonim za internet. Ponedeljak je izabran jer su mnogi kupci imali priliku da koriste bolji i brži internet na radnim mestima nego kod kuće i više su poručivali.
Ranih dvehiljaditih to je bilo logično rešenje, a danas kada je internet svima dostupan, Sajber-ponedeljak je postao savršen datum za povoljne kupovine, posebno elektronike i tehnologije.
U Americi se ove godine očekuje rekordna potrošnja – prema procenama, trebalo bi da dostigne 13,2 milijarde dolara, što je povećanje od 6,1 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Time će nadmašiti čak i Crni petak, za koji se očekuje potrošnja od 10,8 milijardi dolara. Stručnjaci ističu da je Crni petak idealan za velike kupovine, dok ponedeljak nudi atraktivne cene elektronike, tehnologije i različitih poklona.
Zanimljivo je da će čak 78 odsto kupovina biti obavljeno onlajn, a tek 22 odsto kupaca će posetiti klasične trgovine kako bi kupili nešto od ovih proizvoda na popustima.
Kineska industrijska udruženja poručila da američki čipovi više nisu bezbedni
Preuzmite android aplikaciju.