Kriza u Severnom moru preusmerava teretni transport iz Azije u Evropu kopnenim koridorima preko ruske teritorije. Ruske železnice, izgleda da će najviše da profitiraju od zastoja u pomorskom saobraćaju kroz Suecki kanal.
Nemački DHL saopštio je da su zahtevi za transport robe duž ruskog železničkog koridora porasli za oko 40 odsto otkako su kontejnerski brodovi počeli da idu alternativnim rutama oko Roga Afrike u decembru.
„Reil gejt“ je objavio da je potražnja porasla za 25 do 35 odsto, dok je „Rail bridž kargo“ sa sedištem u Holandiji naveo da je saobraćaj kroz Rusiju bio za 31 odsto veći nego prošle godine.
Logističke kompanije ponovo gledaju na rute kroz Rusiju nakon odluke većine velikih kontejnerskih linija da trase iz Azije u Evropu koje su prolazile kroz Suecki kanal preusmere oko Rta dobre nade.
Poremećaj u transportu izazvali su jemenski Huti, koje podržava Iran, kada su pokrenuli masovne napade na trgovačke brodove u znak podrške Palestincima u Pojasu Gaze.
Zbog promene rute vreme isporuke robe između Kine i Severne Evrope povećano je sa sedam ili deset dana na oko 50 ili čak 55 dana.
DHL je saopštio da se vreme tranzita železnicom kroz Rusiju od Čengdua u Kini do Duizburga u Nemačkoj trenutno kreće i traje od 25 do 30 dana.
„Pogoršanjem situacije u Crvenom moru, broj upita je porastao za otprilike 40 odsto“, kažu u DHL-u i navode da se „ogromna većina kupaca odlučuje da ide preko Rusije.“
Kompanija je naglasila da ne prevozi teret koji potiče iz Rusije ili je namenjen za Rusiju pod izvoznim ograničenjima koje su uvele zapadne zemlje kao odgovor na sukob u Ukrajini.
Poštujemo strogu kontrolu izvoza u skladu sa aktuelnim sankcijama“, naglašava DHL.
Preuzmite android aplikaciju.