Početna > Biznis
Biznis

Putnik ima dve opcije ukoliko je let otkazan

Približavaju se praznici i sve je više rezervisanih karata za letove ka evropskim gradovima. To je period kada se beleži i veći broj reklamacija zbog kašnjenja letova ili otkazanih polazaka, pa je dobra prilika da se putnici na vreme informišu o tome koja su njihova prava i kako da ih ostvare.
Foto: Unsplash/Getty Images

Dok je za neke kašnjenje aviona samo nekoliko sati duži boravak na nekoj destinaciji, za druge to može biti ozbiljan problem jer zbog toga mogu da zakasne na važan događaj ili propuste neki vezani let za nastavak putovanja.

Ono što je najvažnije da znaju jeste da u našoj zemlji važe isti propisi kao u Evropskoj uniji kada je reč o nadoknadi troškova zbog otkazivanja ili kašnjenja letova. Tako svi putnici čiji je let otkazan imaju pravo na naknadu štete, i to od 250 do 600 evra u zavisnosti od udaljenosti odredišta.

Prema ovim propisima, kada je let otkazan putnici imaju pravo da biraju između povraćaja novca, promene rute ili povratka. Svi putnici koji su obavešteni o otkazivanju leta manje od 14 dana pre polaska imaju pravo na odštetu.

Međutim, ukoliko im bude ponuđeno preusmeravanje i stignu na konačno odredište sa zakašnjenjem do četiri sata, naknada može da im bude smanjena i za 50 odsto.

Ako je let otkazan, avio-kompanija je dužna da putniku ponudi jednu od dve opcije: preusmeravanje na drugi let ili povraćaj svih troškova. Putniku nudi preusmeravanje na drugi let prema sličnim uslovima prevoza što je pre moguće.

Drugi let može biti i nekog kasnijeg datuma ukoliko je to putniku prihvatljivo. Svi putnici čiji je let otkazan imaju pravo na naknadu štete, navode u potrošačkim organizacijama. Postoje pravila koja definišu i koja je krivica avio-prevoznika kada dođe do otkazivanja leta.

Na sajtu Direktorata za civilno vazduhoplovstvo je navedeno da putnik može da zatraži zaštitu svojih prava i naknadu ukoliko je let otkazan iz operativnih razloga, prekoračenja radnih sati posade ili je putniku prodata karta a nije registrovan na letu jer je prodato više mesta nego što je dostupno.

To se dešava i kada je let neprofitabilan, tj. slabo je interesovanje putnika, ili kada prevoznik ne može da dokaže razloge otkazivanja leta.

Očekuje se rast mobilnih finansijskih sajber pretnji u 2025. godini

Preuzmite android aplikaciju.