Proizvođači automobila planiraju da do 2030. godine potroše 515 milijardi dolara na razvoj električnih vozila i baterija, kako bi podstakli napuštanje automobila pogonjenih fosilnim gorivima i ispunili ciljeve dekarbonizacije.
Pre manje od tri godine Rojtersova analiza, koja se bazira na objavljenim namerama kompanija za ulaganje, pokazuje da automobilske marke planiraju da potroše 300 milijardi dolara na električna vozila i povezane tehnologije. Međutim, sklonost nultim emisijama u gradovima kao što su London i Pariz te zemljama od Norveške do Kine, naglasili su hitnost investicija autoindustrije u električna vozila.
Analiza pokazuje da proizvođači automobila planiraju da potroše oko 515 milijardi dolara u sledećih pet do deset godina na razvoj i proizvodnju vozila na baterije i napuštanje SUS motora. Ipak, industrijalci i analitičari su zabrinuti da bi bez značajnih dodatnih podsticaja i povećanih ulaganja u punionice i kapacitet mreže, potražnja za električnim vozilima mogla da bude daleko ispod sadašnjih agresivnih ciljeva.
Uz Rojtersovu, postoje i druge analize, a jedna od njih – konsultantske firme ,,Alix Partnersu“, pokazuje da će ulaganja autoindustrije u električna vozila do 2025. godine dostići 330 milijardi dolara. Prema ,,AlixPartners“-u, 2020. godine svi svetski proizvođači automobila zajedno su potrošili gotovo 225 milijardi dolara na kapitalne izdatke i istraživanje i razvoj.
Rojters navodi da se čini da je Tesla, najveći svetski proizvođač električnih vozila, jedini koji prodaje gotovo svako vozilo koje proizvede i priprema nove ,,gigafabrike“ vredne više milijardi dolara u blizini Berlina i Ostina, koje će značajno povećati proizvodne kapacitete.
U međuvremenu raste politički i regulatorni pritisak na proizvođače da sledećih 10-15 godina počnu s postepenim ukidanjem proizvodnje vozila na fosilna goriva, uključujući benzinsko-električne hibride te povećavaju proizvodnju potpuno električnih modela.
Dodatna sredstva za subvencionisanje kupovine eko vozila.
Brojne zemlje, od Singapura do Švedske, najavile su zabranu prodaje novih vozila s SUS motorima do 2030. godine, a američki predsednik Bajden je rekao da želi da 40 do 50 posto prodaje automobila do 2030. godine čine električna vozila.
Navedena ulaganja ne uključuju desetine milijardi dolara koje u dodatne proizvodne kapacitete ulažu najveće svetske kompanije za proizvodnju baterija, mnoge u saradnji sa svojim partnerima proizvođača automobila.
Međunarodna energetska agencija predviđa da će, ako se nastave trenutni trendovi, broj električnih vozila, uključujući kombije, kamione i autobuse, na svetskim putevima do 2030. godine dostići 145 miliona.
Bakar i litijum važni za razvoj i pozicioniranje Srbije u svetu
Preuzmite android aplikaciju.