Početna > Biznis
Biznis

Prevoznici tereta traže pomoć države

Vest da Velika Britanija beleži manjak vozača kamiona za transport robe, zbog čega je nedavno ponudila 5 000 radnih viza stranim kamiondžijama, odjeknula je ovih dana širom evropskog kontinenta koji i sam kuburi sa nedostatkom radne snage.
Foto: Unsplash/Brian_Stalter

Mada ovaj problem nije izazvan pandemijom kovida 19, posledice mogu biti jednako nesagledive, a jedna od njih je i da bi manjak kamiondžija mogao da izazove nestašicu razne robe na tržištu. U Srbiji je deficit profesionalnih vozača već hroničan problem, jer sada sve manje ljudi želi da se bavi ovim poslom, a veliki broj vozača teretnjaka odlazi u zasluženu penziju.

U našoj zemlji ima oko 160 000 profesionalnih vozača, a nedostaje još od 5 000 do 8 000 profesionalaca godišnje. Zbog tog, ali i mnoštva drugih problema u transportu, Poslovno udruženje prevoznika tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju „Međunarodni transport“ pre nekoliko dana uputilo je pismo predsedniku Srbije i nadležnim državnim organima, tražeći pomoć u rešavanju nagomilanih problema koje, kažu, ne mogu sami da reše.

Neđo Mandić, predsednik udruženja, objašnjava koliko je teško stanje sa kadrovima vozača kamiona u našoj zemlji.

“Došli smo u poziciju da ne možemo da prevezemo robu koju su proizvele firme koja posluju u Srbiji. Nemamo vozača već odavno. Drugi problem se odnosi na obuku kadrova, a to ne možemo sami da rešimo, bez pomoći države. Zato smo je i zatražili. Jer, problem je u pogrešnom školskom sistemu iz kojeg ne izlazi nijedan školovan vozač“ podseća Mandić, dodajući da sa diplomom vozača iz klupa godišnje izađe samo oko 1 000 novih učenika, što nije dovoljno, jer je Srbiji potrebno od 5 000 do 8 000 vozača godišnje.

“Dodatan problem predstavlja to što oni koji izađu iz škole sa diplomom vozača nemaju pravo da voze, recimo, šleper, jer u školi polažu vozački ispit samo za Ce kategoriju. Nažalost, nemaju pravo ni da počnu da polažu za E i De kategorije, dok ne napune 21 godinu. Zato tražimo da se spusti granica za polaganje za te kategorije na 18 godina, ali i da se promeni sistem školovanja, pa da ti mladi vozači iz škole mogu da izađu sa položenom E kategorijom“ nabraja Mandić.

Ostale vesti iz biznisa pročitajte ovde.

Preuzmite androidaplikaciju.