Почетна > Бизнис
Бизнис

Превозници терета траже помоћ државе

Вест да Велика Британија бележи мањак возача камиона за транспорт робе, због чега је недавно понудила 5 000 радних виза страним камионџијама, одјекнула је ових дана широм европског континента који и сам кубури са недостатком радне снаге.
Фото: Unsplash/Brian_Stalter

Мада овај проблем није изазван пандемијом ковида 19, последице могу бити једнако несагледиве, а једна од њих је и да би мањак камионџија могао да изазове несташицу разне робе на тржишту. У Србији је дефицит професионалних возача већ хроничан проблем, јер сада све мање људи жели да се бави овим послом, а велики број возача теретњака одлази у заслужену пензију.

У нашој земљи има око 160 000 професионалних возача, а недостаје још од 5 000 до 8 000 професионалаца годишње. Због тог, али и мноштва других проблема у транспорту, Пословно удружење превозника терета у међународном друмском саобраћају „Међународни транспорт“ пре неколико дана упутило је писмо председнику Србије и надлежним државним органима, тражећи помоћ у решавању нагомиланих проблема које, кажу, не могу сами да реше.

Неђо Мандић, председник удружења, објашњава колико је тешко стање са кадровима возача камиона у нашој земљи.

“Дошли смо у позицију да не можемо да превеземо робу коју су произвеле фирме која послују у Србији. Немамо возача већ одавно. Други проблем се односи на обуку кадрова, а то не можемо сами да решимо, без помоћи државе. Зато смо је и затражили. Јер, проблем је у погрешном школском систему из којег не излази ниједан школован возач“ подсећа Мандић, додајући да са дипломом возача из клупа годишње изађе само око 1 000 нових ученика, што није довољно, јер је Србији потребно од 5 000 до 8 000 возача годишње.

“Додатан проблем представља то што они који изађу из школе са дипломом возача немају право да возе, рецимо, шлепер, јер у школи полажу возачки испит само за Це категорију. Нажалост, немају право ни да почну да полажу за Е и Де категорије, док не напуне 21 годину. Зато тражимо да се спусти граница за полагање за те категорије на 18 година, али и да се промени систем школовања, па да ти млади возачи из школе могу да изађу са положеном Е категоријом“ набраја Мандић.

Остале вести из бизниса прочитајте овде.

Преузмите андроид апликацију.