Početna > Biznis
Biznis

Povećana tražnja za prolećnim putovanjima

Prolećna putovanja kojima naruku ide i lepo vreme, ove godine su za više od 20 odsto prodavanija nego 2023. Turističke agencije koje su posle ovogodišnjeg Sajma turizma zabeležile i više uplata za sezonu ponudile su nove destinacije koje će, veruju, zainteresovati mnoge da odu na kraći odmor.
Foto: Unsplash/Made to Change

Lepo vreme, pa ljudi vole da putuju. U Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija Juta kažu da je interesovanje za ova prolećna putovanja povećano iako su cene malo više nego ranije.

Utisak je da su se promenile i navike u putovanjima, te da je sve više ljudi koji žele da idu na kraće odmore, a češće, jer je tako lakše za organizaciju i odsustvo sa posla.

„Osim evropskih gradova koji su u ponudi u većini agencija, u ovo doba godine putnicima su zanimljivi Egipat i Tunis. Kada je reč o letnjim aranžmanima, oni koji su mogli ranije da planiraju svoje odmore sigurno su profitirali, jer su popusti za rane uplate bili zaista veliki“ kaže Aleksandar Seničić, direktor Jute.

Veliko je interesovanje za evropske gradove, gde se ide tradicionalno u ovo doba godine, za severnu Italiju, ali i za gradove u bivšim jugoslovenskim republikama gde po vrlo pristupačnim cenama mogu da se nađu zanimljivi aranžmani.

Na pitanje kakve su cene u odnosu na prošlu godinu, Seničić kaže da je skuplji prevoz, ali i smeštaj i da su cene možda u proseku više za oko 10 odsto. Kada je reč o letnjim aranžmanima i tu je bilo poskupljenja, ali očekivano s obzirom na celokupnu ekonomsku situaciju u svetu. U Grčkoj se, kaže on, beleži poskupljenje struje, ali i svih drugih troškova, pre svega, radne snage, koja je i tamo veliki problem.

„I dalje najveći broj naših građana planira odmor u Grčkoj. Na snazi su i popusti za rane uplate. Cene su i dalje pristupačne u predsezoni i postsezoni, dok je u samom jeku sezone došlo do poskupljenja i to oko 15 odsto u privatnom smeštaju i do 20 odsto u hotelima“ objašnjava Seničić.

U turističkim agencijama podsećaju putnike na još važeće popuste i kažu da se oseća potreba turista da posete i neke nove predele. Ljubiša Nešovanović iz agencije „Robinzon” kaže da su ove godine u ponudu uvrstili Transilvaniju i Bukurešt autobusom i avionom, jer putnici traže nove destinacije.

Upotreba električnih automobila u Rumuniji porasla za 26 odsto

Preuzmite android aplikaciju.