Početna > Biznis
Biznis

Počelo suđenje Folksvagenu zbog lažnih emisija štetnih gasova

Sve komplikovanija istraga i pandemija korone razlog su za otezanje procesa protiv osumnjičenih u vezi sa skandalom „Dizelgejt“.
Foto: Pixabay/Erik_Mclean

Sudski proces protiv odgovornih u Folksvagenu sada počinje, ali bez šefa u sudnici.

Prošlo je skoro u dan tačno šest godina od kada je raskrinkan skandal „Dizelgejt“. Američka Agencija za zaštitu prirodne sredine, 18. septembra 2015. poslala je pismo Folksvagenu u SAD, i najvećem evropskom proizvođaču automobila ukazala na to da laboratorijski izmerene vrednosti izduvnih gasova nemaju nikakve veze s vrednostima štetnih gasova u svakodnevnom radu. I navela da bi to trebalo pod hitno da se koriguje.

Folksvagen je nekoliko dana kasnije morao da prizna da je pomoću softvera manipulisao vrednosti izduvnih gasova kod dizel-motora. To je pokazalo da su količine azotnog oksida u laboratorijskim uslovima daleko manje nego u normalnom pogonu na ulici.

Ukupno se radilo o više od devet miliona vozila marke Folksvagen, Audi, Seat i Škoda, koja od 2006. do 2015. uopšte nisu smela da budu odobrena zbog ilegalno ugrađenog softvera. Ali ne samo da su ona i u Evropi i u SAD dospela u saobraćaj, već je i prevarantski softver mogao da bude „dalje razvijan i usavršavan“.

U Braunšvajgu je zbog toga ovog četvrtka počeo opsežni proces zbog prevare. Optuženo je pet nekadašnjih vodećih menadžera koncerna Folksvagen, od kojih jedan zbog bolesti ne može bude saslušan. Reč je o nekadašnjem predsedniku Upravnog odbora Martinu Vinterkornu. Još uvek nije poznato kada će taj 74 godišnjak morati da se pojavi pred sudom.

Ekspert za automobile i direktor istraživačkog instituta u Duizburgu, rekao je za Dojče vele da od ovog procesa očekuje „da u fokusu bude ispitivanje u vezi s nekadašnjim generalnim direktorom Martinom Vinterkornom“.

Svoj petorici optuženih Državno tužilaštvo prebacuje da su znali za manipulacije. Osim optužbi za komercijalnu i združenu prevaru, tu su i optužbe za kriminalna oglašavanja i utaju poreza, jer hiljade automobila koji navodno ispunjavaju uslove određene klase emisije štetnih gasova, oslobođeni su poreza. Generalno gledano, samo za komercijalnu i združenu prevaru preti i do deset godina zatvora.

Koliko je do danas poznato, optuženi su u svojim iskazima izjavili da su, ili o svojim saznanjima informisali pretpostavljene i zbog toga ne snose odgovornost, ili negiraju da su znali za manipulacije.

O povećanju cena goriva u Libanu pročitajte ovde.

 

Preuzmite android aplikaciju.