Pepsiko je nedavno prognozirao više ovogodišnje prihode jer su potrošači češće kupovali njihove grickalice i napitke.
Proizvođači upakovane hrane i gaziranih pića neznatno osećaju porast inflacije jer je potražnja među potrošačima i dalje velika, budući da oni sada zbog manjih budžeta prednost daju ishrani kod kuće, a ne u restoranima.
Ovo je slučaj posebno u Americi, pa je kompanija „Pepsiko” nedavno prognozirala veće prihode za ovu godinu pošto su potrošači, i pored krize, češće kupovali gazirana pića i grickalice. Vrednost akcija te kompanije, kako je saopšteno, porasla je za oko jedan odsto.
Međutim, počinju da se pojavljuju znaci da je dostignuta gornja granica povećanja cena jer neke prodavnice prehrambenih proizvoda sada odbijaju nove cenovnike koje dostavljaju prehrambene kompanije, piše specijalizovani evropski portal „Smagazins”, koji obrađuje teme o snabdevanju i radu prehrambenih kompanija i trgovinskih lanaca.
Portal podseća da su ranije ove godine brendovi „Pepsikovih” grickalica nakratko nestali s polica kanadske bakalnice „Loblav” nakon što su se te dve kompanije sukobile povodom povećanja cena.
Podsetimo, nedavno se slično dogodilo i u Velikoj Britaniji, kada se najveći trgovac „Tesko” usprotivio odluci „Hajnca” da još jednom podigne cene proizvoda, pa su s rafova privremeno povučeni neki od najtraženijih proizvoda, poput popularnog kečapa i konzerviranog pasulja.
Međutim, navodi se da je to malo uticalo na ukupan neto prihod „Pepsika”, koji je porastao za 5,2 odsto na 20,2 milijarde evra u drugom kvartalu završenom 11. juna, nadmašivši procene analitičara koji su očekivali 19,5 milijardi evra. I pored rastućih troškova, posebno transporta, ovaj gigant u sektoru pića takođe je zadržao svoju prognozu rasta zarade tokom cele godine od osam odsto.
Preuzmite android aplikaciju.