Kako bi se inspirisali mladi da istraže 116 godina bogatu tradiciju paraćinskog staklarstva i razviju inovativne koncepte koji će ga oživeti, nedavno je organizovan konkurs Inicijative „Kreativno staklo Srbije” – poslovni izazov za studente, srednjoškolce i druge grupe mladih.
Konkurs je bio otvoren radi povezivanja kulturnog nasleđa, kreativnog preduzetništva, industrije stakla i obrazovanja, kako bi se podržala afirmacija, revitalizacija i očuvanje paraćinskog staklarstva iz perspektive kreativne ekonomije.
Tim povodom juče su na Ekonomskom fakultetu u Beogradu proglašeni pobednici konkursa Kreativnog izazova za mlade: Paraćinsko staklo – tradicija i inovacija, namenjenog revitalizacijiji paraćinskog stakla.
Prvo mesto pripalo je timu studenata sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu Aljoši Kričku i Jovanu Jezdiću za istraživanje na temu „Cirkularno kreativno preduzetništvo u staklu”.
Drugo mesto podelila su dva tima: studenti sa Fakulteta za menadžment, Univerziteta Metropolitan Luka Korica, Ana Veđić, Anđela Tasić i Kaja Spasojević za „Razvoj paraćinskog stakla kroz premijum kreativno preduzetništvo i personalizaciju proizvoda” i tim studenata sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu Petar Vićentić i Iva Šćepanović za „Razvoj novog brenda proizvoda paraćinskog stakla”.
Treće mesto osvojili su, za istraživanje na temu „Turističke atrakcije inspirisane paraćinskim staklom”, učenici Ekonomsko trgovačke škole „Paraćin” Ana Miljković, Iva Miljković, Maša Grujić, Nevena Miletić i Emilija Filipović, pod vođstvom mentorke Ivane Vlajković Janković.
Specijalne biznis nagrade za primenu rešenja u industriji stakla koje su dodeljene u saradnji sa Srpskom fabrikom stakla „Paraćin” pripale su Stefanu Bikiću sa Fakulteta za menadžment, Univerziteta Metropolitan i timu studenata sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu Milici Vermezović i Marku Kovačeviću za poslovna rešenja na unapređenju konkrentnosti prizvodnog asortimana za paraćinsko staklo.
Ilon Mask protiv američkih carina na kineska električna vozila
Preuzmite android aplikaciju.