Sa današnjim danom ističe period primene umanjenih naknada poslovnih banaka za platne usluge građanima a prema rečima generalnog sekretara Udruženja banaka Srbije Marine Papadakis banke će same odlučiti da li će i kada iznose naknada vratiti na pređašnji nivo, povećati ih ili zadržati na sadašnjem nivou.
„Bitno je napomenuti da se u promeni koja nastupa sutra ne radi o povećanju bankarskih usluga, već o vraćanju na stari iznos. Naime, dogovorom Narodne banke Srbije i poslovnih banaka iz avgusta prošle godine je utvrđeno da banke u narednih godinu dana neće povećavati cene platnih usluga građanima a da one koje su cene povećale od januara 2021. godine do tada, vrate cene na nivo od pre povećanja, odnosno umanje za najviše 30 odsto“, objasnila je Papadakis za Tanjug.
Dodala je da to znači da poslovne banke od sutra stiču mogućnost da svoje cene vrate na nivo koji je postojao u avgustu 2022. godine i da će one same, poštujući propise i obaveze prema Narodnoj banci Srbije kao regulatoru u ovoj oblasti, odlučivati o visinama svojih tarifa.
“ Da li će ih menjati ili ne, odmah ili će sačekati neki kasniji datum zavisi od poslovne politike svake od banaka. Pri tom će one naravno razmotriti sve tržišne okolnosti a naše tržište je visoko konkurentno i na njemu posluje 20 banaka pa je u takvim uslovima svakoj od njih cilj da zadrži klijente i neće u cenama ići previsoko i odstupati od tržišnih uslova“, smatra ona.
Kao veoma bitno je navela da je najširi krug bankarskih klijenata zaštićen i to odlukom o osnovnom paketu platnih usluga koji je odlukom Narodne banke Srbije fiksiran na 150 dinara a sadrži i uslugu mobilnog bankarstva.
„Klijenti koji smatraju da im je dovoljan ovaj osnovni paket usluga mogu da se opredele za njega i promene svoj paket tako da plaćaju samo taj iznos. Kijenti kojima su potrebne neke dodatne usluge, kao što je dozvoljeni minus, korišćenje kreditnih kartica, čekova i slično, te će usluge plaćati dodatno, ali zagarantovani iznos i dalje ostaje na snazi“, rekla je Papadakis.
Prema njenim rečima, građani bi trebalo, iz odgovornosti prema sebi i svom budžetu da se dobro informišu o opštim uslovima poslovanja banaka, njihovim tarifama i naknadama, a ti podaci su javno dostupni.
„Trebalo bi da sagledaju i svoje potrebe i vide da li im je još potrebna neka usluga koja im se naplaćuje a koju su prihvatili kada su otvarali račun jer su tada mislili da im treba, mogu da sagledaju da li da od određenih usluga odustanu i svedu paket na meru koja je njima potrebna“, zaključila je ona.
Dodala je da građani mogu i da provere kakvi su uslovi kod drugih banaka i da možda svoj račun prebace kod neke druge banke koja više odgovara njihovim potrebama.
Er Srbija do kraja avgusta premašila ukupan broj putnika iz prošle godine
Preuzmite android aplikaciju.