U proteklih godinu dana cene litijuma u svetu beleže osetan pad a kompanija „Rio Tinto” menja poslovnu strategiju i planove za investiranje.
„Rio Tinto” će za sada izbegavati bilo kakve velike akvizicije u industriji litijuma, ali će tražiti načine da poboljša tehnologiju za eksploataciju litijuma, najavio je izvršni direktor „Rio Tinta” Jakob Stausholm.
„Kontinuirano korišćenje električnih vozila obezbediće da potražnja za litijumom nastavi da raste, ali bi cena plemenitog metala mogla da bude promenljiva”, rekao je Stausholm u nedelju na konferenciji Kanadskog udruženja istraživača i divelopera u Torontu.
Nedavni pad potražnje za električnim vozilima izazvao je pad cena litijuma, pri čemu je vrednost koju prati „Benchmark Mineral Intelligence” pala za više od 80 odsto u poslednjih 12 meseci.
Pad cena primorao je rudarske kompanije kao što je „BHP” da se klone ulaganja u ovaj metal.
Ipak, „Rio Tinto” ostaje jedna od retkih velikih rudarskih kompanija koje su spremne da investiraju u litijum, piše „Majning tehnolodži”.
„Zauzeli smo dosledan stav da će cene materijala za baterije biti promenljive. U idealnom slučaju biće vam potreban veći kapacitet baterije, tako da to nisu samo baterije za EV (električna vozila) već i stacionarne baterije. Dakle, svet će imati više baterija, ne sumnjam u to, i stoga vam treba više litijuma”, rekao je Stausholm Rojtersu.
Projekat „Rinkon” kompanije „Rio Tinto” u Argentini ima godišnji proizvodni kapacitet od 3.000 tona, a prva proizvodnja se očekuje do kraja 2024.
S druge strane, čileanski ministar finansija Mario Marsel izrazio je želju da tri ili četiri nova litijumska projekta budu operativna do 2026. Čile je pokrenuo svoju Nacionalnu strategiju za litijum, prema kojoj će postojati javno-privatna partnerstva u celom industrijskom ciklusu proizvodnje litijuma.
Medvedev poručio Makronu: Rusija više nema „crvene linije” kada je reč o Francuskoj
Preuzmite android aplikaciju.