Svako poskupljenje nekog proizvoda povlači manju prodaju, bar na kratak rok kada je reč o osnovnim namirnicama. Da bi to izbegli neki proizvođači pribegavaju oprobanom triku – smanje gramažu umesto da podignu cenu, ili da poskupljenje bude manje.
Na prvi pogled reklo bi se da razlike među njima nema. Na drugi već, u oko upada različita gramaža. Za po deset, dvadeset, trideset i više grama smanjena je gramaža različitih proizvoda. Manje pakovanje ne znači i manja cena.
„Svaka promena gramaže u našem sistemu se evidentira kao novi artikal. Naša odgovornost i obaveza je da kupcu, odnosno ono što izlažemo na police, bude u skladu sa deklaracijom proizvoda. Kao i da njegova cena bude jasno istaknuta“, kaže Milica Popović iz Delez Srbija.
Ako je proizvođač robu pravilno deklarisao, Zakon je jasan – kazne nema. Ali ima muke za potrošače, pogotovo one starije slabijeg vida da uglavnom sitnim slovima ispisanu deklaraciju pročitaju i obrate pažnju na sve detalje. Pomaže kada trgovci uz proizvod navedu i njegovu jediničnu cenu – po komadu, kilogramu ili metru, ali to kažu u Zaštiti potrošača mnogi izbegavaju.
Preuzmite android aplikaciju.