Evropska komisija je predstavila oznake popravljivosti za mobilne telefone i tablete, a to je prva kategorija proizvoda koji će od sredine 2025. nositi ovu oznaku u čitavoj Evropi. Potrošač će tako prilikom kupovine znati koliko je lako popraviti proizvod u slučaju kvara.
„Sredinom 2025. mobilni telefoni i tableti će imati oznaku da su popravljivi. Moje istraživanje je pokazalo da se oni najčešće kvare. Čak 94 odsto građana smatra da bi uređaji trebalo da traju duže, pa su im trajnost i dostupnost popravke najvažniji faktori pri kupovini. U slučaju kvarenja čak 81 odsto građana je kupio novi uređaj jer je popravka starog bila neisplativa, a 90 procenata ispitanika smatra da su rezervni delovi preskupi u odnosu na cenu novog uređaja. Ovom oznakom moći ćemo lakše odabrati najkvalitetniji model“ izjavila je Biljana Borzan iz Odbora za zaštitu potrošača EP.
Oznaka popravljivosti razvijena je prema francuskom primeru i odražava dostupnost rezervnih delova, cene i dostupnost servisa.
Borzanova je objasnila da će potrošači prilikom kupovine imati priliku da biraju proizvode koji se lakše popravljaju, proizvođači bi trebalo da počnu da se takmiče ko će da ponudi kvalitetnije proizvode.
Ona tvrdi da su potrošači do sada kupovali mačku u džaku i da su bili primorani da kupuju nove uređaje.
Biljana Borzan je glavni autor i pregovarač Evropskog parlamenta za novi zakon o osnaživanju potrošača. Upravo u tom zakonu je obezbeđeno da pre kupovine moramo biti informisani o mogućnostima popravke proizvoda.
„Dok čekamo oznaku popravljivosti za sve proizvode, trgovci će morati da informišu potrošače o dostupnosti i ceni rezervnih delova, kao i servisa i uputstava o popravci. To će važiti za sve proizvode na tržištu“ rekla je Biljana Borzan.
Preuzmite android aplikaciju.