Konzorcijum proizvođača automobila i baterija koji finansira Nemačka, uključujući BMW, Umicore i BASF, treba da razvije „pasoš za baterije“ koji će pratiti sadržaj i ugljenični otisak baterija u Evropi, saopštilo je nemačko ministarstvo ekonomije.
Konzorcijum od 11 partnera dobio je 8,2 miliona evra (8,78 miliona dolara) vladinih sredstava za razvoj zajedničke klasifikacije i standarda za prikupljanje i otkrivanje podataka o baterijama, koji bi uskoro mogli postati obavezni prema propisima Evropske unije.
Predlog Evropske komisije o kojem će se raspravljati kasnije ove godine navodi da električna vozila koja se mogu puniti, lake transportne i industrijske baterije koje se prodaju u Evropi moraju da prikažu svoj ugljenični otisak od 2024. i da budu u skladu sa ograničenjem emisije CO2 od 2027. godine.
Dodatna sredstva za subvencionisanje kupovine eko vozila.
Oni takođe moraju da obelodane sadržaj recikliranih sirovina u tim baterijama od 2027. godine, nakon čega slede zahtevi za korišćenje minimalnog udela recikliranog kobalta, litijuma, nikla i olova od 2030. godine. Nemački konzorcijum je prvi projekat u Evropi koji pokušava da dizajnira digitalni proizvod koji će zadovoljiti ove propise.
Baterije bi mogle da nose QR kod koji se povezuje sa onlajn bazom podataka gde vlasnici električnih vozila, preduzeća ili regulatori mogu da pristupe informacijama o sastavu baterije. Ovaj digitalni alat bi takođe trebalo da olakša recikliranje sirovina unutar baterija, što bi smanjilo zavisnost od stranih dobavljača koji kontrolišu ogromnu većinu resursa, poput litijuma i nikla, neophodnih za proizvodnju baterija.
Kako će izgledati električni Fijat Panda napravljen u Srbiji?
Preuzmite android aplikaciju.