Tržište automobila prolazi kroz tektonske promene. Za proteklih deset godina proizvodnja automobila u Nemačkoj gotovo je prepolovljena. U 2012. godini u Nemačkoj je proizvedeno 5,6 miliona putničkih automobila i kombija, a 2022. godine samo 3,6 miliona.
Ipak, velike korporacije poput „Folksvagena”, „Mercedesa” i Be-Em-Ve-a ostvarile su rekordne profite u iznosu od 49 milijardi evra. To se pripisuju porastu proizvodnje u inostranstvu.
Nemački lideri automobilske industrije proizveli su zajedno više od deset miliona vozila izvan Nemačke u 2022. godine. Visoke cene energije, troškovi zarada i porezi garantuju da će se ovaj trend verovatno nastaviti i intenzivirati u budućnosti, pokazuju podaci „Marklajna“.
Ovome treba dodati sve veći značaj električnih automobila, „Folksvagen” proizvodi u Španiji, a „Mercedes” u Kini i Poljskoj.
Centar za istraživanje automobila je izračunao da cena jednog sata rada, uključujući dodatne troškove zarada, iznosi 59 evra u automobilskoj industriji u Nemačkoj, 28 evra u Španiji, a u Mađarskoj i Poljskoj samo 13 evra.
Udruženje nemačke automobilske industrije smatra da je hitno neophodna ofanziva za Nemačku kao industrijsku lokaciju. U suprotnom, Nemačkoj preti da sklizne u beznačajnost u globalnim razmerama.
To se već dogodilo u oblasti malih automobila, zbog visokih troškova. Mali i mikro automobili od 2022. godine više se neće proizvoditi u Nemačkoj.
U Nemačkoj neće biti povratka na brojeve iz prošle decenije. Zbog toga je posebno velika zabrinutost radničkih udruženja u industriji.
Električni automobili zahtevaju znatno manje delova. Baterijske ćelije dolaze u velikom broju iz Azije. Zbog toga su radna mesta ugrožena, posebno kod dobavljača u automobilskoj industriji. Mnogi dobavljači u auto-industriji nemaju mogućnost da pređu na druge lokacije izvan Nemačke i tako gube ključne poslove i radna mesta.
Preuzmite android aplikaciju.