Ne kaže se tek tako da su Kinezi usavršili kopiranje tako da mustra samo može da podseća na sebe uz uzaludnu tvrdnju autora da je pokraden. Njihovi stručnjaci su do savršenstva doveli proizvodnju „lažnjaka“, kopije skupih stvari i to toliko dobro izgleda da gubi svrhu poređenja i razotkrivanja. Od brendiranih naočara, cipela, torbi, preko satova do automobila.
Poslednji je primer slučaj kompanije „Ora” u vlasništvu najvećeg kineskog proizvođača sportskih terenskih i pik-ap vozila GWM. Prošle godine je predstavljen njihov “pank ket” automobil za koji se horski tvrdilo je kopija slavne Folksvagenove „bube“. Takva je zapravo asocijacija kada se pogleda. Kineski dizajneri stvorili su automobil koji je po spoljnom obliku nešto između originalne „bube“ i njenog modernijeg naslednika iz 1997 godine.
I to nije sve, sada su Kinezi predstavili i „žensku” verziju ove električne kopije.
„Balet ket” je namenjena lepšem polu i proizvođač želi da se to uoči. To mu je i adut u prodaji.
Poznato je i nešto tehničkih podataka. Auto je dugačak 4,4 metra, širok 1,9 m, a težak 1780 kg. Slično kao nemački uzor.
U njega je ugrađen motor od 126 kilovata, litijum-jonska baterija energije 59,1 kWh. Tako uparen pogonski sistem može da prevali do 500 kilometara s jednim punjenjem i razvije maksimalnu brzinu od 155 kilometara na sat. Uplate pristižu, prodavci trljaju ruke a auto bi se na kineskom tržištu trebalo da pojavi početkom aprila.
Pitanje je samo hoće li Folksvagen da preduzme neku pravnu akciju s obzirom da je evidentno da je „Ora” napravila auto veoma sličan originalnoj „bubi“. Do sada takvi sudski pokušaji nisu imali naročiti uspeh.
Preuzmite android aplikaciju.