Почетна > Бизнис
Бизнис

Европски издавачи пријавили Гугл

Европско веће издавача (EPC) пријавило је Гугл Европској комисији, тврдећи да крши прописе о равноправном надметању у сектору дигиталног оглашавања.
Фото: Unsplash/Pawel Czerwinski

Алфабетов Гугл приходовао је у 2020. години 147 милијарди долара од интернетских огласа, више од било које друге фирме на свету.

Огласе објављује на резултатима претраживања, на YouTube-у и Gmail-у и они чине већину његових прихода и добити.

Око 16 посто прихода доноси му технологија коју медијске фирме користе за продају огласа на својим интернетским страницама и у апликацијама.

Европска комисија у јуну је отворила истрагу како би утврдила да ли Гугл даје предност својим технолошким услугама за оглашавање на мрежи на штету конкурената, оглашивача и интернетских издавача, преноси Индекс.

Удружење издавача, чији су чланови Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News и Editorial Prensa Iberica, пријавила је софтверског дива Европској комисији, тврдећи да их оглашивачком технологијом држи у шаци.

„Крајње је време да Европска комисија Гуглу пропише мере које ће уистину променити, а не само отежати његово понашање“, рекао је председник ЕПЦ-а Кристијан ван Тило.

„Гугл је успоставио потпуну контролу над ланцем вредности оглашивачке технологије, хвалећи се тржишним уделима од чак 90 до 100 посто“, нагласио је Ван Тило.

Гугл је поручио да издавачи имају користи од услуга које нуди његова технологија оглашавања.

„Када издавачи одлуче да користе наше услуге оглашавања, задржавају већину прихода. Ми сваке године издавачким партнерима у нашој огласној мрежи директно исплаћујемо милијарде долара“, рекла је портпаролка америчке компаније.

Европска повереница Маргрет Вестагер изрекла је Гуглу протеклих година више од осам милијарди евра казни због кршења правила тржишне конкуренције у три случаја, подсећа Ројтерс.


Franuska od subote ublažava ograničenja za ulazak

 

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке