Evropsko veće izdavača (EPC) prijavilo je Gugl Evropskoj komisiji, tvrdeći da krši propise o ravnopravnom nadmetanju u sektoru digitalnog oglašavanja.
Alfabetov Gugl prihodovao je u 2020. godini 147 milijardi dolara od internetskih oglasa, više od bilo koje druge firme na svetu.
Oglase objavljuje na rezultatima pretraživanja, na YouTube-u i Gmail-u i oni čine većinu njegovih prihoda i dobiti.
Oko 16 posto prihoda donosi mu tehnologija koju medijske firme koriste za prodaju oglasa na svojim internetskim stranicama i u aplikacijama.
Evropska komisija u junu je otvorila istragu kako bi utvrdila da li Gugl daje prednost svojim tehnološkim uslugama za oglašavanje na mreži na štetu konkurenata, oglašivača i internetskih izdavača, prenosi Indeks.
Udruženje izdavača, čiji su članovi Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News i Editorial Prensa Iberica, prijavila je softverskog diva Evropskoj komisiji, tvrdeći da ih oglašivačkom tehnologijom drži u šaci.
„Krajnje je vreme da Evropska komisija Guglu propiše mere koje će uistinu promeniti, a ne samo otežati njegovo ponašanje“, rekao je predsednik EPC-a Kristijan van Tilo.
„Gugl je uspostavio potpunu kontrolu nad lancem vrednosti oglašivačke tehnologije, hvaleći se tržišnim udelima od čak 90 do 100 posto“, naglasio je Van Tilo.
Gugl je poručio da izdavači imaju koristi od usluga koje nudi njegova tehnologija oglašavanja.
„Kada izdavači odluče da koriste naše usluge oglašavanja, zadržavaju većinu prihoda. Mi svake godine izdavačkim partnerima u našoj oglasnoj mreži direktno isplaćujemo milijarde dolara“, rekla je portparolka američke kompanije.
Evropska poverenica Margret Vestager izrekla je Guglu proteklih godina više od osam milijardi evra kazni zbog kršenja pravila tržišne konkurencije u tri slučaja, podseća Rojters.
Preuzmite android aplikaciju.