Nemačka Federalna agencija za životnu sredinu (UBA) pokazala je da bi Nemačka mogla da smanji ukupnu emisiju ugljen-dioksida (CO2) iz putničkih automobila manjih komercijalnih vozila za oko 6.7 miliona tona godišnje, ukoliko uvede ograničenje brzine od 120 kilometara na sat na autoputevima, gde trenutno ne postoji ograničenje brzine.
Rojters prenosi da Nemačka ima za cilj da potpuno eliminiše upotrebu CO2 do 2045, a rezultati ovog istraživanja doprinose pritisku na ministarstvo saobraćaja da pojača program smanjenja CO2 u sektoru saobraćaja, za koji se smatra da je najsporije smanjivao emisije CO2.
Da bi se postigao cilj smanjenja staklene bašte do 2022 godine, emisije CO2 u sektoru saobraćaja ne smeju preći 138,7 miliona tona, navodi Rojters.
Uba će u martu objaviti da li je saobraćajni sektor ostvario taj cilj.
U 2021, sektor saobraćaja emitovao je oko 148 miliona tona gasa CO2, premašivši željeni broj za oko 3 miliona tona, a ministarstvo saobraćaja kaže da će njihov program smanjiti emisiju za oko 13 miliona tona u narednim godinama.
Rojters prenosi da ekolozi kažu da program ne ide dovoljno daleko i pozivaju vladu da uvede ograničenja brzine na autoputevima, a pojedini aktivisti koji se u znak protesta lepe na puteve u Berlinu i drugim gradovima zahtevaju isto ograničenje.
Nemačka vladajuća koalicija nije uspela da postigne dogovor oko ograničenja brzine, zbog protivljenja liberalne Stranke slobodnih demokrata (FDP).
Preuzmite android aplikaciju.