Veliki broj automobila poznatih svetskih proizvođača ostao je zarobljen u procesu proizvodnje zbog nedostatka čipova koji se proizvode na Dalekom istoku, jer je tokom pandemije skočila tražnja za njima, za belom tehnikom, lap topovima, mobilnim telefonima, a taj fenomen, kako kažu sagovornici Tanjuga, trenutno ne utiče na proizvodnju u kragujevačkom Fijatu.
Predsednik Samostalnih sindikata metalaca Srbije Zoran Marković kaže da je do zastoja u proizvodnji došlo i kod Dženeral Motorsa, Forda, Tojote i skoro svih svetskih proizvođača automobila.
“U automobilskoj industriji nastao je veliki problem zbog nedostatka čipova poluprovodnika, jer je velika potražnja za njima u drugim granama kao što su bela tehnika, lap topovi, mobilni telefoni, a predstavnici automobliske industrije, koji su najviše koristili te čipove, smatrali su da će ih biti i nisu naručili na vreme, međutim, korona je dovela do toga da je na tržištu nastala velika nestašica čipova”, rekao je Marković za Tanjug.
Ističe da veliki broj multinacionlanih kompanija traži dodatne dane plaćenog odsustva za svoje radnike zbog zastoja u proizvodnji, navodeći da nisu sigurni da će do adekvatnog rešenja za taj problem doći čak ni sledeće godine, a da u velikoj meri zavisi od prestanka korone.
Ovakva situacija, uz druge pojave na tržištu kao što su skok cena hrane i energenata, dodaje Marković, mogla bi da dovede do smanjenja potražnje i proizvodnje automobila u Srbiji i regionu.
“Bez hleba i struje se ne može, ali bez automobila se može, zato se mi plašimo da može doći do smanjenja tražnje za automobilima”, rekao je Marković.
Na pitanje da li se ovaj svetski fenomen odrazio i na proizvodnju u kragujevačkom Fijatu, Marković kaže da je već neko vreme proizvodnja u toj fabrici smanjena, što zbog pandemije, što zbog smanjene tražnje za fijatom 500L.
Marković navodi da je jedino rešenje za Fijat u Kragujevcu početak proizvodnje novog modela, o kojem se dugo godina priča, te izrazio nadu da će se to dogoditi u skorije vreme.
Preuzmite android aplikaciju.