Популарно је веровање да мушкарци троше много више на поклоне за своје љубавнице него за своје жене. Међутим, недавна студија коју су водиле.

Оливија Џејмс, постдипломац на Универзитету Колорадо у Колорадо Спрингсу и Кила Вилијамс, ванредна професорка психологије на Хамилтон колеџу, оспорава ову идеју.
Аутори студије су се посебно заинтересовали за истраживање ове теме након што су чули како биолог дивљих животиња говори о обрасцима даривања вилинских вренчића, птица ендема Аустралије. Ове птице имају сличне обрасце односа као и људска бића – моногамне и ванпарне везе. Уочено је да када је реч о екстрапарним односима, мужјак вилинског вила би женки поклонио латицу цвећа како би изразио интересовање, док је то понашање изостало у њиховим моногамним везама.
Налази студије:
Да би се разумели обрасци давања поклона, студија је спроведена на учесницима где су их питали о њиховим обрасцима потрошње у њиховим моногамним везама и ванбрачним односима. Такође су замољени да се присете како су добијали поклоне од својих партнера. Такође су им постављана питања како би открили да ли мушкарци троше више новца на поклоне него жене у вези.
Резултати студије су показали да, супротно популарном веровању, људи троше више новца на одржавање дугорочних веза него на одржавање ванбрачних односа. У посвећеном партнерству, давање поклона такође може послужити у многе сврхе, као што је изградња веза и јачање везе.
Такође, опште се верује да мушкарци троше више на куповину поклона у вези него жене. Међутим, резултати студије су разбили тај мит, истичући да мушкарци и жене подједнако троше у вези да би га одржали. Верује се да је давање поклона пракса промовисања дуготрајне везе. Ванбрачним односима недостаје елемент дугорочне поставке; стога људи нерадо троше своје ресурсе и много доприносе томе.
Преузмите андроид апликацију.