Firme iz Srbije, koje su u organizaciji Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS) učestvovale na međunarodnim sajmovima u svetu, potpisale su sa inopartnerima od 2018. godine do sada skoro 200 poslovnih ugovora, vrednih više od 128 miliona evra, objavila je PKS.
Vrednost ovih ugovora odnosi se samo na one koji su potpisani na sajmovima, a u protekle skoro četiri godine, više od 700 domaćih firmi iz različitih sektora, od prehrambene do mašinske industrije, ostvarilo je blizu 22.000 kontakata sa kupcima i potencijalnim bisnis saradnicima na više od 75 internacionalnih nastupa, navodi se na sajtu Privredne komore.
Rukovodilac Centra za organizaciju sajmova, manifestacija i dogadaja PKS Jovanka Calina je ocenila da ovakav vid podrške i saradnje PKS i RAS-a direktno doprinosi internacionalizaciji poslovanja srpskih kompanija.
„Međunarodni sajmovi u inostranstvu su nezaobilazni instrument razvoja domaćih kompanija i konkretan okvir za promotivne, stručne i komercijalne susrete kompanija iz Srbije sa potencijalnim partnerima“, rekla je ona.
Privrednike do kraja ove godine očekuje još nekoliko velikih sajmova, u Kini, Nemačkoj, Holandiji i Albaniji.
Kada je reč o uticaju globalne pandemije korona virusa na održavanje sajmova u svetu, navodi se da je on veoma nepovoljan, jer je pandemija skoro desetkovala međunarodnu sajamsku industriju i ugrozila milione radnih mesta povezanih sa organizacijom izložbi.
Tako je, prema izveštaju Globalne asocijacije izložbene industrije, svetska izložbena ekonomija lane bila manja za 68 odsto u odnosu na 2019. godinu.
Planirana vrednost ukupnog izlaganja u 2020. bila je 224 milijardi dolara, a taj cilj nije ostvaren.
Preuzmite androidaplikaciju.