Početna > Biznis
Biznis

Mladi podložni manipulacijama na internetu

Mladi provode mnogo vremena na internetu i zbog toga su podložni obmanjujućim ili manipulativnim praksama, pa je važno da se što pre reši taj problem i podigne svest, saopštili su iz Evropske mreže potrošačkih organizacija.
Foto: Unsplash/epicantus

Zaštita dece i mladih od ovih praksi predstavlja različite izazove, uglavnom zbog neprekidnog razvoja internet rizika, personalizovanog oglašavanja, uticaja vršnjaka i prikrivenih marketinških taktika.

Univerzitet Gent je sproveo akademsko istraživanje koje otkriva četiri glavne strategije kojima digitalni trgovci manipulišu korisnicima, a to su integracija komercijalnih poruka u nekomercijalni sadržaj i podsticanje dece da aktivno učestvuju u tom procesu.

Tu je i korišćenje podataka iz onlajn aktivnosti dece za ciljanje oglasa i izazivanje emocionalnog odgovora potrošača. Sve ovo u kombinaciji, pokazalo je istraživanje, veliki je izazov za najmlađe korisnike.

EU je sada počela da razmatra i pravni okvir Direktive o nepoštenoj trgovačkoj praksi, ali i one koja se odnosi na audio-vizuelne medijske usluge, kao i nadolazeći Zakon o veštačkoj inteligenciji.

Da podsetimo da su usvojene dve nove regulative od izuzetnog značaja za funkcionisanje interneta – Akt o digitalnim uslugama i Akt o digitalnim tržištima.

Ovakav zakonodavni okvir doneo je brojne obaveze koje pružaoci digitalnih usluga, od hosting provajdera do velikih digitalnih platformi poput „Gugla” i „Fejsbuka” već moraju da ispune u pružanju usluga korisnicima iz EU.

Akt o digitalnim uslugama (DSA) postavio je jasne smernice kako onlajn platforme i usluge moraju da spreče zloupotrebu i širenje nelegalnog i štetnog sadržaja. Propisana je i obaveza uklanjanja ilegalnog sadržaja kod digitalnih posrednika ukoliko žele da izbegnu odgovornost za nelegalnu distribuciju.

Cilj je da velike platforme budu odgovorne za sve sadržaje koje plasiraju više nego do sada.

Ovim propisom je uvedeno pravilo da se platforme obavezuju da ne koriste obmanjujuće prakse i određene vrste ciljanog oglašavanja, kao što je ono koje se odnosi na decu. Takođe su zabranjeni i takozvani tamni obrasci i obmanjujuće prakse koje imaju za cilj manipulisanje izborom korisnika.

Američki naftaši vraćaju se u Libiju

Preuzmite android aplikaciju.