Početna > Srbija
Srbija

Metro je ekološki, razvojni i saobraćajni projekat Beograda

Konačno su se stekli svi uslovi da Beograd počne da gradi metro i dobro je da danas debatujemo o metrou koji se već gradi, jer o izgradnji metroa do sada se govorilo samo kao o ideji. Siguran sam da ćemo 2028. godine imati završenu prvu liniju a 2030. godine drugu liniju, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
metro
Foto: PrtSc/Grad Beograd

On je podsetio da je suštinski o izgradnji metroa počelo da se govori od 1970. godine kada je Branko Pešić najavio izgradnju metroa i kasnije je to počelo da ulazi u urbanističke planove.

,,Beograd je zaista pokušavao da sagradi metro i bilo je dobrih vremena kada je bilo para, ali i slabijih kada nije bilo para, ali nikada nismo došli dalje od ideje da se gradi metro. Da biste uradili jedan takav projekat, nije dovoljno samo da donesete odluku da ga gradite, treba prvo da promenite urbanističke planove. Mi smo prošle godine doneli Zakon o metrou, a potrebno je bilo da se realizuju i svi preduslovi kako bi se počelo s izgradnjom. Naravno potrebno je bilo i da se obezbedi novac“, rekao je Vesić.

On je naglasio da metro ima i razvojnu funkciju te podsetio da je predviđena izgradnja više od 42 kilometra metroa, zatim oko 40 kilometara novih tramvajskih linija, kao i izgradnja i proširenje Bg voza na 238 kilometara.

,,Šta je drugo bolje za ekologiju nego da naš dominantni sistem javnog prevoza bude šinski sistem. To suštinski rešava problem saobraćajnih gužvi imajući u vidu da se u Beogradu godišnje registruje novih 43.000 automobila“, rekao je zamenik gradonačelnika.

Srbija ima sve potencijale da bude energetski bezbedna, nezavisna i istovremeno ekološki čistija zemlja.

On je precizirao da samo na prvoj liniji metroa ima tri presedačke stanice, i to su Makiš, Sajam i Pančevački most.

,,Često naši kritičari pominju projekat arhitekte Jovina iz osamdesestih godina. Trebalo je da po projektu metro kreće na Ceraku a da se završava u naselju Braće Jerković. Tada Cerak nije postojao niti delovi Petlovog brda. Ta naselja su nicala na zamišljenoj trasi metroa, jer suština metroa je da prati planove grada gde će se on graditi“, naveo je Vesić.

Beograd sedmi put domaćin konferencije „Srbija postaje zelena”

 

Preuzmite android aplikaciju.