Predstava „Magbet“ nastala prema istoimenom delu Vilijema Šekspira, u režiji Nikite Milivojevića, koja je svoju premijeru imala u okviru budvanskog festivala „Grad teatar“, u avgustu ove godine, zatim beogradsku u septembru, svoju novosadsku premijeru imaće 21. oktobru u Srpskom narodnom pozorištu.
Otkako se pojavila vest da Milivojević režira „Magbeta“, ljubitelji teatra širom Srbije i Crne Gore s nestrpljenjem su očekivali ovo veliko ostvarenje i produkcijski zahtevnu predstavu, kao i omiljene glumce koji su i u Budvi i u Beogradu, pozdravljeni gromoglasnim aplauzom.
Kritičari ističu da Milivojević predstavu režira „kao vizuelno upečatljiv košmarni san“, te je bazira „na čudesnim prizorima i poetskim slikama, na psihološkom, više nego na socijalnom pristupu“. Reditelj, sam, kaže da je ovo jedan od onih komada za koji se godinama spremate, ali ga se i bojite, te da je predstava nastala kao istraživanje vezano za snove.
„S obzirom da je inspirisana raznim slikama iz snova, mogao bih reći da je glavni lik u predstavi – San. Sve što se dešava – dešava se u glavi Magbeta. Od trenutka kada veštice kažu proroštvo za Magbeta stvarnost postaje košmar, čini se sve je samo plod njegove vlastite pomračene svesti, scene kao iz sna da dolaze: stvarno i nestvarno, moguće i nemoguće, realno i fiktivno… mešaju se toliko da ih je ponekad nemoguće razlikovati. Postaju ivica noža kojom se sve vreme nesigurno kreće. Svet kao jedno potpuno košmarno, haotično, nestvarno mesto, a ujedno mislim i da je to prilično tačna dijagnoza i svega onoga što trenutno živimo“, istakao je Milivojević.
Ovo Milivojevićevo čitanje, između ostalog, pokazuje i da je Šekspir itekako savremen.
Glumac Srpskog narodnog pozorišta, Marko Marković kaže da se pokazalo kao dobro što predstava nije rađena na klasičan način, već tako da korespondira sa današnjim vremenom.
„Predstava definitivno nije svakidašnja i nije po određenom ključu kako neko zamišlja da Šekspir mora da se radi. Za mene je ovo priča o neostvarenoj ambiciji jednog para, a ambicija im je bila moć i vlast. Gazili su preko mrtvih, a tome nisu dorasli, pa je tako i ovo komad o neostvarenoj ambiciji i kakvo zlo to može da stvori, šta svakako možemo preneti u današnje vreme“, objašnjava je Marković.
„Magbet” je nastao udruživanjem pet koproducenata – Budva Grad teatra, Srpskog narodnog pozorišta, Beogradskog dramskog pozorišta, ITAKA Art centra, Inđija i Novosadskog pozorišta.
Pored Nikite Milivojevića koji potpisuje adaptaciju i režiju, a zajedno sa Željkom Piškorićem scenografiju, autorski tim predstave čine i Amalija Benet, koja je zadužena za scenski pokret i izbor muzike, Jelena Stokuća, kostimograf, i dr Dejan Sredojević, scenski govor.
Pored Nikite Milivojevića koji potpisuje adaptaciju i režiju, a zajedno sa Željkom Piškorićem scenografiju, autorski tim predstave čine i Amalija Benet, koja je zadužena za scenski pokret i izbor muzike, Jelena Stokuća, kostimograf, i dr Dejan Sredojević, scenski govor.
Koliko znate o spomeniku balerine ispred Srpskog narodnog pozorišta?
Preuzmite android aplikaciju.