Koja su prava putnika za pokretanje vansudskog rešavanja potrošačkog spora?
Putnik može pokrenuti postupak radi vansudskog rešavanja potrošačkog spora pred nadležnim sudom samo ako je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor organizatoru putovanja koji je obavezan da učestvuje u ovom postupku.
Organizator je dužan da na prodajnom mestu vidno i jasno istakne obaveštenje da je po zakonu obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.
Putnik može da pokrene ovaj spor pred telom sa liste Ministarstva turizma i omladine.
Organizator putovanja je obavezan da u Opštim uslovima putovanja predvidi mogućnost vansudskog rešavanja potrošačkog spora i da u postupku po prigovoru na jasan način informiše putnika.
Ukoliko je organizator putovanja član Jute, putnik ima pravo da pokrene postupak i pred Arbitražnim sudom ove organizacije.
Postupak i sadržaj tužbe je regulisan Zakonom o arbitraži.
Nadležnost arbitražnog suda Jute mora da bude predviđena opštim uslovima putovanja i smatra se ugovorenom.
Evrostat: Poljoprivredna proizvodnja u EU iznosila 537,1 milijardu evra prošle godine
Preuzmite android aplikaciju.