Početna > Biznis
Biznis

Kome se žaliti zbog povrede prava putnika?

Koja su prava putnika za pokretanje vansudskog rešavanja potrošačkog spora?
Foto: Unsplash/Unsplash+

Putnik može pokrenuti postupak radi vansudskog rešavanja potrošačkog spora pred nadležnim sudom samo ako je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor organizatoru putovanja koji je obavezan da učestvuje u ovom postupku.

Organizator je dužan da na prodajnom mestu vidno i jasno istakne obaveštenje da je po zakonu obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.

Putnik može da pokrene ovaj spor pred telom sa liste Ministarstva turizma i omladine.

Organizator putovanja je obavezan da u Opštim uslovima putovanja predvidi mogućnost vansudskog rešavanja potrošačkog spora i da u postupku po prigovoru na jasan način informiše putnika.

Ukoliko je organizator putovanja član Jute, putnik ima pravo da pokrene postupak i pred Arbitražnim sudom ove organizacije.

Postupak i sadržaj tužbe je regulisan Zakonom o arbitraži.

Nadležnost arbitražnog suda Jute mora da bude predviđena opštim uslovima putovanja i smatra se ugovorenom.

Evrostat: Poljoprivredna proizvodnja u EU iznosila 537,1 milijardu evra prošle godine

Preuzmite android aplikaciju.

Oznake