Cene zamenskih baterija za električne automobile dostižu vrtoglave sume. Jedno su garancija i garantni rokovi, koji su uglavnom do osam godina ili pređenih 250.000 km, ali šta nakon toga, kada su vozači prepušteni sami sebi?
Holandski Autoweek sproveo je istraživanje u okviru koga je pitao servise koliko košta zamenska baterija za određene modele.
Iz Tesle, na primer, nije stigao nikakav odgovor, a cene ne objavljuju ni Audi, Fiat i Opel. Čak ni „Volkswagen“ ne može ili neće dati tačne cene baterija nakon.
Nova baterija za modele iz Volkswagen-ove porodice ID (ID.3 i ID.4) trebalo bi da košta između 10.000 i 15.000 evra. Za starije modele bazirane na MQB platformi, e-Golf i e-Up cena je između 10.000 i 20.000 evra.
Fluktuirajuće cene posledica su složenosti i broja artikala, rekao je portparol Volkswagena.
Mercedes je jedan od retkih velikih proizvođača koji je transparentan. Baterija za EQA košta 15.209 evra, za EQS 19.603 evra, a za EQV novi paket košta 27.230 evra.
Zamenska baterija za Smart EQ ForTwo i Smart EQ ForFour trebalo bi da koštaju 6.538 evra.
Honda naplaćuje 7.283 evra zamensku bateriju za električni model Honda e. Zamenska baterija za Dacia Spring košta 6.770 evra.
Cene za Renault Zoe, Kangoo ZE i Twingo Electric su oko 9.000 evra po „komadu“. Za laki gradski automobil Twizy baterija košta oko 4.000 evra.
Manju bateriju modela Leaf (40 kWh) Nissan naplaćuje 10.306 evra, a veliku (62 kWh) 15.516 evra.
Dakle, u zavisnosti od veličine baterije, zamena može biti prilično skupa, što nije na odmet znati ako, na primer, planirate kupovinu polovnog električnog automobila.
Preuzmite android aplikaciju.