Возећи на резерви, удаљеност коју је могуће прећи пре него што се мотор заустави због недостатка горива обично је довољна да се стигне до најближе бензинске станице
Црвена лампица упозорења која се пали поред казаљке мерача на плочи с инструментима упозорава да горива понестаје и да ћете морати отићи на бензинску станицу што пре.
Возећи на резерви, удаљеност коју је могуће прећи пре него што се мотор заустави због недостатка горива обично је довољна да се стигне до најближе бензинске станице. Међутим, није препоручљиво доћи до ове екстремне ситуације и, осим чињенице да систем упозорења на резерву може да закаже или не ради с апсолутном прецизношћу, аутономија возила у резерви је веома промењива зависно о врсти механике, његовој потрошњи и самог модела аутомобила
Остати у резерви током путовања обично производи стање тескобе које је контрапродуктивно за одржавање сигурне вожње. Даље, заглављивање на путу због недостатка горива је ситуација која се може казнити новчаном казном, посебно у Немачкој.
Иако је ово ситуација коју је увек препоручљиво избегавати, вожња на резерви је нешто што се увек може догодити због лошег предвиђања или због неких других околности као што је проналазак бензинске станице затворене ноћу.
У вези с овим проблемом, британски Compare The Market је спровео анализу аутономије расположиве резерве аутомобила који редовно круже путевима с бензинским и хибридним моторима и припадају различитим категоријама. У студији су поређане удаљености које сваки модел може да пређе након што се упали индикатор резерве.
Аутомобили с већом аутономијом у резерви:
Volkswagen Passat (120 километара)
Volvo V40 (113 километара)
Ford Mondeo (112 километара)
BMW Serija 5 (109 километара)
Toyota Prius (107 километара)
Mercedes E-klasa (103 километара)
Audi Q5 (102 километара)
Range Rover Sport (101 километара)
Аутомобили с мањом аутономијом у резерви:
BMW M3 (51 километар)
Kia Picanto (52 километара)
Fiat 500 (59 километара)
Mini Cooper (60 километара)
Mitsubishi Outlander (61 километар)
Jaguar XK (62 километара)
Citroen C1 (62 километара)
Peugeot 108 (63 километара)
Nissan Juke (65 километара)
Ford Fiesta (66 километара)
Правило 10 посто
Међутим, резултати студије показују да се не треба бојати када се упали упозорење за низак ниво горива јер се поштује правило од 10%, што је удео резервоара који је већина произвођача одредила за резерву. Износ који је у готово свим случајевима више него довољан за одлазак до неке пумпе која се налази у близини.
А морамо узети у обзир и да се потрошња повећава и због других фактора, примера ради ако ради клима, због екстремних температура… Још један фактор који треба узети у обзир и зашто није препоручљиво празнити резервоар је да када у њему остане мало горива, може доћи до квара мотора. Усисна пумпа се може прегрејати, а кондензована влага и наслаге прљавштине које се накупљају на дну могу да уђу у систем.
Pet razloga da krenemo da vežbamo: Evo kako vežbanje utiče na naš mozak
Преузмите андроид апликацију.