Nemački Volkswagen je prošle godine u Evropi prodao 1,08 miliona novih automobila, u poređenju sa 649.514 vozila iz Peugeota.
VW je bio prvi po prodaji na kontinentu uprkos padu od 6,7 odsto u odnosu na 2020., prema podacima koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).
Toyota je skočila na treće mesto sa 615.142 prodatih automobila uz rast od 9,1 odsto, dok je 2020. bila na osmom mestu.
Kompanija je svoj uspeh pripisala pripremi globalnog lanca snabdevanja, koja je uključivala gomilanje resursa pre nego što su nestašice zahvatile industriju, piše Autoblog.rs.
Hyundai grupa je ostvarila najveći rast u Evropi u 2021. godini, a uspeh korejskog proizvođača je rezultirao rastom od 21,1 odsto i 10. mestom u ukupnom rangiranju prodaje.
Najveći gubitnici 2021. su bili Alfa Romeo, koji je pao za 27,8 odsto sa 26.322 prodaje, i Mitsubishi, koji je ostvario 73.370 prodaja nakon što je 2020. najavio da će napustiti Evropu.
Bila je to i loša godina za Ford, koji je pretrpio pad prodaje od 19 odsto od 2020. godine.
Ukupna evropska prodaja automobila je pala za 2,4 odsto na 9,7 miliona, za šta ACEA navodi da je „rezultat nedostatka poluprovodnika koji je negativno uticao na proizvodnju automobila tokom cele godine“.
Industrija je još uvek daleko od nivoa pre pandemije, sa registracijama u EU za 3,3 miliona jedinica manje nego 2019.
Uzimajući u obzir Veliku Britaniju i zemlje Evropskog udruženja za slobodnu trgovinu, Island, Lihtenštajn, Norvešku i Švajcarsku, prodaja je opala za 1,5 odsto.
Ukupan broj prodatih automobila je iznosio 11,77 miliona, u poređenju sa 11,9 miliona u 2020, prenosi Bankar.me
Nemačka je zabeležila prodaju od 2,6 miliona, a slede Francuska sa 1,6 miliona, Velika Britanija sa 1,6 miliona, Italija sa 1,4 miliona i Španija sa 859.477.
Akcije Komercijalne banke skočile 20 posto, BELEX indeksi uzleteli
Preuzmite android aplikaciju.