Почетна > Бизнис
Бизнис

Кинези освајају руско тржиште аутомобила након одласка западних ривала

Кинески аутомобилски брендови учествују са скоро једном трећином на руском ауто тржишту, преноси Ројтерс.
Фото: WikimediaCommons/Rutger van der Maar

Подаци шеровани онлајнс британској агенцији, значе да је овај сектор више од било ког другог изложен растуц́ем утицају Кине на руску економију после егзодуса западних компанија, наводи се у тексту.

Продаја нових путничких и лаких комерцијалних возила (ЛКВ) у Русији пала је на годишњем нивоу за око 61 посто, јер западне санкције Москви ограничавају приступ руским компанијама неким материјалима, а пад тражње и високе цене додатно оптерец́ују овај сектор.

Међутим, продаја путничких аутомобила кинеских брендова, укључујући Хавал, Чери и Гили је скочила на 16.138 јединица у новембру, што је готово два пута више од 8.235 јединица у јануару, при чему је њихов тржишни удео порастао на 31,3 посто са 9,6 проената, показују подаци руске аналитичке агенције Аутостат.

Продаја нових путничких аутомобила и ЛКВ у Русији је износила у новембру 46.403 јединица, објавило је Удружење европских предузећа (АЕБ), а укупна продаја у овој години би требало да достигне око 600.000 комада.

„Производња западних марки аутомобила је мала, а мали је и увоз, тако да је тржиште подељено између руске и кинеске аутомобилске индустрије“, рекао је за Ројтерс руски аутомобилски аналитичар Владимир Беспалов.

Руски произвођачи држе сегмент јефтинијих аутомобила с ценама од око 1,5 милиона рубаља (23.961 долара), а кинески освајају тржишну нишу с ценама изнад 2,5 милиона рубаља (40.000 долара) коју су држале западне компаније које су обуставиле пословање или напустиле Русију након напада на Украјину.

Produžena zabrana izvoza evro dizela do kraja godine

Преузмите андроид апликацију.