Kineski BYD može svoja električna vozila da puni strujom duplo brže od američkih i nemačkih konkurenata. Akcije tog kineskog lidera u proizvodnji električnih vozila dosegle su rekordnu vrednost protekle sedmice nakon što je osnivač kompanije Vang Čuanfu izjavio da ovaj konkurent „Tesle” sada može da puni svoja električna vozila jednako brzo koliko je potrebno za točenje goriva u automobil s benzinskim motorom.

Cena deonica skočila je za četiri odsto, što predstavlja rast od 85 odsto u poslednjih 12 meseci, preneo je portal „Poslovni”.
Vang, milijarder i glavni izvršni direktor kompanije, rekao je da novi sistem punjenja za baterije može da omogući domet od oko 470 kilometara u samo pet minuta. Ova tvrdnja sugeriše da je BYD pretekao konkurente poput „Tesle” i „Mercedes-Benc” u tehnologiji brzog punjenja, iako novi sistem zavisi od nekoliko uslova, uključujući dovoljnu voltažu na punionicama.
Kako se navodi, sve veća konkurencija među proizvođačima električnih vozila i baterija u razvoju brže infrastrukture za punjenje podstaknuta je zabrinutošću potrošača u vezi sa brzinom punjenja i time koliku putanju vozilo može da pređe u poređenju s tradicionalnim automobilima s unutrašnjim sagorevanjem.
Kako je najavljeno, BYD u početnoj fazi planira da postavi ko 4.000 punionica kako bi podržao novu tehnologiju ultrabrzog punjenja.
Očekuje se da će Kina ove godine instalirati oko 460.000 novih javnih punionica za električna vozila, što čini otprilike dve trećine svih punionica na svetu, čime bi se njihov ukupan broj povećao na oko 2,1 milion. Kompanija je najavila da će dva njihova popularna SUV modela uskoro biti opremljena novim ultrabrzim sistemom punjenja.
Svi ovi potezi dodatno pojačavaju pritisak na niz domaćih konkurenata, kao i na „Teslu” Ilona Maska i nemački „Folksvagen”, koji su izgubili tržišni udeo usled velikog rata prodaje električnih vozila u Kini poslednjih godina.
U prva dva meseca 2025. BYD je činio oko 27 odsto kineske proizvodnje električnih vozila, s prodajom od više od 405.000 automobila, prema podacima konsultantske kuće „Automobiliti” iz Šangaja.
Kompanija ima 18 odsto tržišnog udela u segmentu električnih vozila na baterije, kao i 56 odsto u sektoru hibrida.
Kompanija, koja se brzo globalno širi putem novih fabrika u jugoistočnoj i centralnoj Aziji, Evropi i Južnoj Americi, takođe je u prva dva meseca ove godine bila zaslužna za 16 odsto ukupno izvezenih električnih vozila iz Kine, što je više od 900.000 vozila.
Briselski činovnici ponovo sebi povećali plate, sedmi put za tri godine
Preuzmite android aplikaciju.