Kineski proizvođači automobila osvojiće trećinu svetske prodaje vozila do 2030. godine, saopštila je konsultantska kompanija „Alik partners“.
Kinezi će tako povećati udeo na tržištu sa 21 odsto, koliko sada imaju, a predviđanja su da će prodati devet miliona vozila izvan Kine 2030. godine.
Oni skraćuju vreme za razvoj novih modela na dve godine. To će primorati tradicionalne proizvođače automobila da drastično preurede način na koji dizajniraju i konstruišu vozila, saopštila je konsultantska firma, a prenosi Forbs.
„Ne može se zabrljati“, rekao je Mark Vejkfild, globalni ko-lider kompanije za automobilsku i industrijsku praksu, na brifingu za medije. „Nije stvar u tome da se ista stvar radi brže“.
Kineski brendovi imaju prednost u troškovima od 35 odsto i imaju fleksibilnost. U Evropi i drugim regionima mogu da snize cene. Imaju niže troškove rada i visoku integraciju „od sirovina, preko dobavljača komponenti do finalne montaže i prodaje drugim proizvođačima automobila“, navodi „Alik partners“.
„Kineski brendovi daju prednost karakteristikama koje kupci zaista mogu iskusiti, kao što su dizajn i tehnologija u kabini. Nemilosrdno su fokusirani na održavanje prednosti u pogledu troškova čak i kada grade fabrike u inostranstvu. Izgradili su značajnu prednost u novoj tehnologiji električnih i hibridnih vozila“, rekao je Andrev Bergbaum, drugi ko-lider automobilske i industrijske prakse.
„Proizvođači automobila koji nameravaju da nastave da rade u skladu sa principima uobičajenog poslovanja doživeće grubo buđenja – oni će zastariti“, rekao je Bergbaum.
Prodaja u Kini će se povećati sa procenjenih 26,7 miliona vozila ove godine na više od 32 miliona u 2030, saopštila je konsultantska firma. Oko 70 odsto kineske prodaje su kineski brendovi.
„Kinesko tržište raste više od ostalih tržišta zajedno“, rekao je Vejkfild.
Preuzmite android aplikaciju.