Dve kineske startap kompanije za dostavu namirnica – Misfreš i Dingdong – imale su dosta slab početak nakon pojave na američkoj berzi akcija.
Investitori su zabrinuti zbog oštre konkurencije na kineskom tržištu oko isporuka namirnica i da li će ove kompanije ikada postati profitabilne.
Misfreš, iza kojeg stoji kineski tehnološki gigant Tensent, pojavio se u petak na berzi na Nasdak-u, ceneći njegove američke depozitarne akcije po 13 dolara i kompanija je prikupila oko 273 miliona dolara. Od tada su akcije pale za trećinu i u utorak su se zatvorile na 8,65 dolara.
U međuvremenu, rival Dingdong, koji je u utorak počeo da trguje na njujorškoj berzi, završio je dan sa približno istom cenom akcija od oko 23,50 dolara.
Nakon teškog početka Misfreš-a, Dingdong je zapravo smanjio veličinu svoje inicijalne javne ponude sa 357 miliona na 110 miliona dolara, pod pretpostavkom da su osiguranici u potpunosti iskoristili svoju mogućnost kupovine dodatnih akcija drugih firmi.
Oba ova igrača u e-trgovini pokušavaju da iskoriste rastuće trendove u Kini – prelazak na internet kupovinu, potražnju za visokokvalitetnim proizvodima i digitalizaciju lanaca snabdevanja.
Međutim, Misfreš i Dingdong nailaze na neke od najvećih kineskih giganta, uključujući Alibabu i JD.com, i kompaniju za dostavu hrane Meituan. Ove firme imaju snažnu logistiku i razvijene lance snabdevanja.