Svi koji ispunjavavaju uslove da se registruju kao preduzetnici paušalci mogu to obaviti i onlajn u svega pet koraka.
Prvo treba pribaviti kvalifikovan sertifikat za elektronski potpis, zatim se registrovati u Agenciji za privredne registre, dobiti PIB broj, otvoriti račun u banci i uraditi poresku prijavu.
Imate dobru ideju, hrabrosti i volje da se upustite u preduzetničke vode, a zazirete od šaltera na kojima uvek traže još jedan papir, ne morate da brinete, pošto je razvoj e-usluga prilično smanjio potrebu za obilaskom šaltera, navode na platformi ErsteZnali.
Objašanjavaju da prvo treba pribaviti kvalifikovani sertifikat za elektronski potpis, kako bi mogle da se iskorite brojne prednosti digitalnog poslovanja. Za to je potrebno nabaviti i čitač smart kartica.
Uslugu izdavanja kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis u našoj zemlji pruža šest sertifikacionih tela, među kojima su MUP Srbije, Pošta Srbije i Privredna komora Srbije.
Nakon registracije na portalu eUprava, veliki broj usluga može da se obavi elektronski.
Kada se napravi nalog na sajtu Agencije za privredne registre (APR), može onlajn da se popuni zahtev za registrovanje, uplate naknade, prati status i preuzu vlastita dokumenta u elektronskoj formi.
Za plaćanje naknada potrebna je važeća Masterkard, Visa ili Dina platna kartica.
Zatim preduzetnik treba da registruje i pretežnu delatnost – onu kojom će se dominantno baviti.
„Ime vašeg biznisa sastojaće se od vašeg imena i prezimena, oznake PREDUZETNIK ili PR i sedišta. Uz ime, možete da izaberete i poseban naziv, koji ne sme da bude zauzet ili sličan nazivu nekog drugog, već postojećeg“.
Kada je reč o obezbeđivanju PIB broja, u roku od nekoliko dana dobija se rešenje o upisu u APR, koje se preuzima preko portala APR-a.
U prilogu rešenja bi trebalo da se nalazi i potvrda o dodeli poreskog identifikacionog broja (PIB-a).
Ako potvrda o broju nije tu, treba se obratiti Poreskoj upravi, kako bi ga dodelila.
„Ako pokrećete samostalnu delatnost, a niste istovremeno zaposleni kod nekog drugog poslodavca, neophodno je da se prijavite na obavezno socijalno osiguranje“.
Da bi preduzetnik mogao da posluje, potrebno je da otvori račun u banci, između ostalog i da bi klijenti mogli da mu uplaćuju novac.
Elektronski potpis će koristiti preduzetnicku i prilikom ovog koraka, jer znači manje potrebnih radnji i dokumenata. Preduzetnici koji su se elektronski registrovali u APR-u, nisu dužni da rešenje o upisu u registar dostave banci u papirnom obliku, već ga mogu dostaviti i u elektronskoj formi, prilikom podnošenja dokumentacije radi otvaranja poslovnog računa. Prijavu poreza je jedino moguće uraditi preko aplikacije ePorezi Poreske uprave i rok za to je 15 dana od dobijanja rešenja.
„Ukoliko ste odabrali paušalni poreski model, potrebno je da se registrujete na portal e-porezi, na kojem se nakon registracije (potreban je digitalni sertifikat) popunjava PPDG1R obrazac“.
Treba imati u vidu da je od marta 2020. godine uveden tzv. test samostalnosti, koji sadrži devet kriterijuma, od kojih je potrebno da ispuniti barem pet, da bi se steklo pravo na paušalno oporezivanje.
Preuzmite android aplikaciju.