Početna > Biznis
Biznis

Kako do veće konkurencije na tržištu poštanskih usluga

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) preporučila je Ministarstvu finansija da preispita PDV na tržištu ostalih poštanskih usluga, RATEL-u da obezbedi transparentnost i neselektrivnost oko cenovne i rabatne politike, a Ministarstvu trgovine da krene ka propisima koji bi regulisati dostavu putem digitalnih platformi.
Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Preporuke su objavljene u Izveštaju o analizi stanja konkurencije na tržištu ostalih poštanskih usluga, koji je KZK uradila za period 2019. do 2021. godine, kako bi se išlo jednakim uslovima poslovanja.

Ministarstvu finansija preporučeno je da preispita 25. član Zakona o PDV-u i njegovu primenu, budući da ovako formulisan ne omogućava jednake uslove svim učesnicima na tržištu ostalih poštanskih usluga, navodi KZK.

Ukazuje se da je tim propisom Javni poštanski operater – Pošta Srbije oslobođen PDV-a i na ostale poštanske usluge pa to predstavlja konkurentsku prednost Post Edžpreša u odnosu na ostale učesnike na tržištu.

Regulatornoj agenciji za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) preporučeno je da podžakonskim aktom obaveže poštanske operatore da omoguće dostupnost i verodostojnost svih informacija o cenama, vrstama usluga i uslovima njihovog pružanja.

KZK navodi da bi te informacije trebalo da korisnicima budu dostupne preko internet stranica.

Do ove preporuke je došlo jer je KZK u analizi utvrdio da većina poštanskih operatora vodi netransparentnu rabatnu politikum, a pojedini na sajtu ne objavljuju cenovnike.

Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija KZK je preporučio izradu propisa za regulisanje dostave putem digitalnih platformi – koje robu isporučuju preko takozvanih provajdera trećih strana neregistrovanih za pružanje poštanskih usluga.

KZK navodi da oni predstavljaju konkurenciju registrovanim poštanskim operatorima, te da digitalne platforme ne posluju u skladu sa Zakonom i propisima u ovoj oblasti.

U analizi objavljenoj na internet strani KZK navodi se da je u 2021. godini bilo 313 miliona realizovanih poštanskih usluga, što je prihod od 27,6 milijardi dinara, odnosno 235,2 miliona evra.

Ostale poštapoštanske usluge u 2021. godini bile činile su 16 posto obima i 59 procenata ukupno prihoda u poštanskim uslugama.

Prosečan prihod po pošiljci bez PDV-a bio je u rasponu od 43 dinara do 2.802 dinara u zavisnosti od kategorije.

Odbor usvojio predlog izmene Zakona o ministarstvima

 

Preuzmite android aplikaciju.