Zbog pogoršane epidemiološke situacije u Kini i zatvaranja Šangaja, u kome se nalazi najveća kineska luka koja je takođe prošle nedelje bila zatvorena, postoji opasnost da se stvore novi problemi u dopremanju robe iz ove dalekoistočne zemlje.
To će dodatno poljuljati globalne lance snabdevanja koji su već znatno uzdrmani pandemijom i ratom u Ukrajini. Sva kašnjenja i zastoji koji budu prouzrokovani zatvaranjem dva ključna grada, Šangaja, a pre toga i Šenžena u kome se takođe nalazi velika luka, preliće se na već postojeće probleme u globalnim lancima snabdevanja što može znatno da utiče i na srpsko tržište. Dakle, kod nas se može očekivati kašnjenje, jer skoro polovina robe iz Kine stiže preko ova dva grada, ali i poskupljenje transporta.
Jelena Grubor Stefanović, predstavnica PKS u Kini, kaže da Šangaj postaje problem kako se nastavlja zatvaranje grada, koje će trajati sigurno do polovine meseca, a možda i do kraja aprila. Kašnjenja u isporukama biće i do mesec dana zbog ovog produženog zatvaranja.
„Lučke vlasti su u nedelju, doduše, objavile da Šangajska luka normalno radi i da nema zastoja u kontejnerskim brodovima, gde trenutno čeka 52 plovila na pristaništu, od kojih su devet kontejnerski. Međutim, kako je drumski transport onemogućen pošto je Šangaj odsečen, zastoj će biti neminovan. Šenžen je otvoren već tri nedelje tako da je situacija manje više sanirana u tom gradu“ navodi Grubor Stefanović.
Što se tiče podataka o tome koje količine robe iz Kine u Srbiju stižu preko ove dve luke, ona naglašava da otprilike 30 odsto ide preko Šangaja dok 20 procenata stiže preko Šenžena. Zdravstvene vlasti u Šangaju su fazno zatvorile polovinu kineske finansijske prestonice 28. marta, podelivši grad od 26 miliona ljudi na istočni i zapadni okrug koje deli reka Huangpu koja protiče kroz centar grada. Drugi deo grada je bio zatvoren do juče.
Venecija protiv galebova: Turisti „naoružani“ pištoljima na vodu
Preuzmite android aplikaciju.