Švedska kompanija „Ikea” testira sopstveno onlajn tržište polovnog nameštaja kako bi kupcima omogućila da prodaju jedni drugima umesto da taj segment trgovine prepusti veb-sajtovima za kupovinu i prodaju kao što je recimo „Ebay”.
Interna platforma za prodaju već je pokrenuta u Madridu i Oslu, a švedski gigant namerava da predstavi svoj novi sajt širom sveta do decembra.
Poznato je da je polovni nameštaj, uz odeću i opremu, jedan od atraktivnijih kategorija na onlajn trgovinskim platformama pa je logično da „Ikea” planira da osvoji i deo tog tržišta.
Istovremeno ovo se podudara i sa njihovim konceptom održivosti kroz ponovno korišćenje predmeta kako oni ne bi završili na deponiji. Kako prenosi BBC, ovo bi takođe pomoglo kompaniji da ostvari veći profit od preprodaje sopstvene robe.
„O narednim potezima odlučivaćemo posle decembra. Počinjemo u Oslu i Madridu, ali svakako da su naše ambicije veće“ rekao je portparol švedske kompanije.
Mediji napominju da je prodaja korišćenog „Ikea” nameštaja veoma popularna na onlajn tržištima, i da se pretragom na „Ibeju” dobija više od 25.000 rezultata kada se pretražuje ključna reč – Ikea.
Navodi se kako su u prošlosti proizvođači nameštaja bili na udaru kritike zbog ogromne količine otpada i plastike koja završava u životnoj sredini. Razvoj onlajn tržišta bi takođe omogućio „Ikei” da se manje fokusira na svoje klasične prodavnice koje su skupe sa visokim operativnim troškovima, a više na rastući sektor onlajn prodaje i usluga montaže.
Koncept je zamišljen tako da prodavac postavlja oglase na „Ikeinoj” platformi za prodaju polovne robe, a algoritam generiše detalje o artiklu, recimo mere tog proizvoda i njegovu originalnu maloprodajnu cenu. Napominje se da kompanija, u nekim svojim radnjama, već nudi uslugu prodaje polovnih stvari.
Preuzmite android aplikaciju.