Globalni prevoz robe kontejnerima još uvek nije stabilizovan, izvestio je Nemački ekonomski institut, upozorivši da bi neravnoteža mogla izazvati poremećaje u nabavnim lancima i podstaknuti rast cena.
Nemački institut prati dolazak i odlazak brodova u 500 luka i prati kretanje brodova u 100 pomorskih regija.
“Zapanjuje podatak da je obim prevoza tereta u Crvenom moru (koji je inače pokazatelj evropsko-azijske trgovine) već nekoliko nedelja više od 10 odsto ispod očekivanog nivoa“, istakao je ekonomski istraživač Vinsent Stamer.
Tako dugotrajan i značajan pad nije zabeležen još od prvog talasa koronavirusa, naglasio je Stamer.
– I dalje primećujemo zapanjujuću neravnotežu u međunarodnom transportu, konstatuje, dodajući da će se verovatno odraziti na lance snabdevanja i podstaći rast cena.
Institut je takođe utvrdio da je gužva u glavnim kineskim lukama malo popustila dok je u američkim ponovo sve veća.
Prevoznici pak ističu da su čepovi u lukama na jugu Kine veći problem od sedmodnevnog zastoja u Sueckom kanalu, koji se desio tokom marta zbog zaglavljenog broda Ever Given.
Problem u Kini izazvan je i širenjem koronavirusa među lučkim radnicima u Jantianu, što je pokrenulo lančanu reakciju i izazvalo zastoje i u drugim lukama.