Глобални превоз робе контејнерима још увек није стабилизован, известио је Немачки економски институт, упозоривши да би неравнотежа могла изазвати поремећаје у набавним ланцима и подстакнути раст цена.
Немачки институт прати долазак и одлазак бродова у 500 лука и прати кретање бродова у 100 поморских регија.
“Запањује податак да је обим превоза терета у Црвеном мору (који је иначе показатељ европско-азијске трговине) већ неколико недеља више од 10 одсто испод очекиваног нивоа“, истакао је економски истраживач Винсент Стамер.
Тако дуготрајан и значајан пад није забележен још од првог таласа коронавируса, нагласио је Стамер.
– И даље примећујемо запањујућу неравнотежу у међународном транспорту, констатује, додајући да ће се вероватно одразити на ланце снабдевања и подстаћи раст цена.
Институт је такође утврдио да је гужва у главним кинеским лукама мало попустила док је у америчким поново све већа.
Превозници пак истичу да су чепови у лукама на југу Кине већи проблем од седмодневног застоја у Суецком каналу, који се десио током марта због заглављеног брода Евер Гивен.
Проблем у Кини изазван је и ширењем коронавируса међу лучким радницима у Јантиану, што је покренуло ланчану реакцију и изазвало застоје и у другим лукама.