Inflacija i ostale „makro okolnosti” (poput rata u Ukrajini), ozbiljno su tokom prethodnih godinu dana uticale na potrošačke porive širokih narodnih masa.
Sudeći po izveštaju analitičke firme Internation Data Corporation, nabavka novog telefona nije bila visoko na listi prioriteta, te je iza ove industrije najgori kvartal do sada.
Obradom podataka prikupljenih od samih proizvođača, proračunat je zbirni pad prodaje od 18,3 procenata u odnosu na isti period prošle godine.
Direktorka sektora Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, Nabila Popal, ističe da bi rezultati bili još crnji da proizvođači tokom prazničnog foto-finiša nisu počeli da nude ozbiljnije popuste za one najskuplje modele.
Čak je i Epl, koji je do sada bio mahom imun na ovakav trend, zabeležio znatan pad prodaje. U odnosu na četvrti kvartal 2022-ge, za čak 14.9 posto.
Doduše, kompanija je kuburila sa zatvaranjima fabrika u Kini usled Kovid-a 19, te je kod nje možda po sredi okasnela isporuka, a ne manjak interesovanja (korisnici Epla tome nisu skloni).
Ni ostatak udarne trojke kriza nije zaobišla, pa tako ovaj neslavni skor prati Samsung sa 15,6 i Šaomi, sa čak 26,3 procenata.
Preuzmite android aplikaciju.