Većina turista koji ne putuju preko agencija, smeštaj bira preko specijalizovanih sajtova pri čemu se vodi kritikama drugih gostiju. Ali, tu često nastaje problem, pogotovo ako kritike mogu pisati i oni koji nisu gosti objekta.
Istraživanje Univerziteta u Jorku pokazalo je da 81% ispitanika misli da je gledanje kritika dobar način da se izbegne loše iskustvo kad se rezerviše hotel.
Ali, procena je da je skoro trećina kritika lažna i da je to način konkurencije da „ocrni“ određeni objekat zbog čega upozoravaju ljude da pažljivo biraju.
Udarne vesti
Istraživanje je pokazalo da slepo verujemo kritikama kad su u skladu sa onim u šta verujemo.
Manje smo skloni da preispitamo tačnost kritika koje se uklapaju u naša očekivanja, na primer lošu kritiku za jeftin hotel ili dobru za luksuzni.
Jedino kad kritika nije u skladu sa našim očekivanjima, na primer dobra kritika za jeftin hotel, postajemo ekstra oprezni i skeptični po pitanju toga da li je informacija pouzdana.
Kako kažu naučnici, mozak je biološki predodređen da oseti udobnost kad su naša očekivanja potvrđena. I tako donosimo odluke bez mnogo uključivanja.
Takođe je ustanovljeno da kritike sa atraktivnim naslovom više utiču na odlučivanje. Dobro artikulisane kritike sa jasnim naslovom ljudi ocenjuju kao pouzdanije možda i zato što ne traže preveliko angažovanje sa njihove strane.
Zbog svega toga, stručnjaci preporučuju dodatni oprez kad procenu bazirate samo na kritikama drugih turista koji nisu nužno gosti objekta.
Savet iskusnih putoholičara! Stvari koje nikada ne bi trebalo da ponesete na put
Preuzmite android aplikaciju.