Већина туриста који не путују преко агенција, смештај бира преко специјализованих сајтова при чему се води критикама других гостију. Али, ту често настаје проблем, поготово ако критике могу писати и они који нису гости објекта.
Истраживање Универзитета у Јорку показало је да 81% испитаника мисли да је гледање критика добар начин да се избегне лоше искуство кад се резервише хотел.
Али, процена је да је скоро трећина критика лажна и да је то начин конкуренције да „оцрни“ одређени објекат због чега упозоравају људе да пажљиво бирају.
Ударне вести
Истраживање је показало да слепо верујемо критикама кад су у складу са оним у шта верујемо.
Мање смо склони да преиспитамо тачност критика које се уклапају у наша очекивања, на пример лошу критику за јефтин хотел или добру за луксузни.
Једино кад критика није у складу са нашим очекивањима, на пример добра критика за јефтин хотел, постајемо екстра опрезни и скептични по питању тога да ли је информација поуздана.
Како кажу научници, мозак је биолошки предодређен да осети удобност кад су наша очекивања потврђена. И тако доносимо одлуке без много укључивања.
Такође је установљено да критике са атрактивним насловом више утичу на одлучивање. Добро артикулисане критике са јасним насловом људи оцењују као поузданије можда и зато што не траже превелико ангажовање са њихове стране.
Због свега тога, стручњаци препоручују додатни опрез кад процену базирате само на критикама других туриста који нису нужно гости објекта.
Savet iskusnih putoholičara! Stvari koje nikada ne bi trebalo da ponesete na put
Преузмите андроид апликацију.