Почетна > Бизнис
Бизнис

Европска комисија тражи продужења гарантних рокова

Европска комисија је ових дана почела да промовише продужетак рокова за поправљање производа, са циљем да се у будућности уведе таква обавеза за произвођаче.
Фото: Unsplash/planetcare

Потрошачи би на овај начин могли да уштеде новац, било би мање електронског отпада, а произвођачи би имали обавезу да производе поправљају и ван гарантног рока.

Комисија је најавила да ће овакав предлог повећати број сервиса за поправке , а са друге стране ће мотивисати произвођаче да праве квалитетније уређаје.

Из ЕК су саопштили да желе да помогну произвођачима да постану одговорнији и да за то буду награђени. Како је наведено у предлогу, требало би да се више производа поправља унутар законске гаранције, али да потрошачи имају право да уређаје који су нефункционални попут усисивача, телефона или таблета поправе чак иако је гаранција истекла.

Иначе, према овом предлогу, продавци ће приликом рекламације  морати да понуде могућност за поправак осим у случају када је то скупље од замене.

Осим законске гаранције на овај начин потрошачи добијају неколико нових права захваљујући којима ће поправак уређаја бити једноставна опција.

Произвођачима се тако уводи обавеза да информишу купце у којим случајевима су дужни да сами поправе уређаје.

Покреће се платформа преко које ће се купци лакше повезивати са сервисерима,  а уводи се образац за информације о поправкама који ће купци добијати од било ког сервисера.

На овај начин биће транспарентни услови и цене, па ће потрошачи моћи лакше да упореде те услове и изаберу најбољу понуду.

Иначе, уводи се и европски стандард за квалитет поправки.

Ziđin i dalje najveći izvoznik u Srbiji, Tigar drugi

Преузмите андроид апликацију.