Kada auto ostavite napolju, uvek morate da računate na vremenske (ne)prilike.
Nakon što završe vožnju, većina vozača će odmah aktivirati i ručnu kočnicu.
Automobil uvek treba da bude ostavljen tako da bude bezbedan, a obzirom na to da mnogi nemaju mogućost da svoje vozilo ostave u garaži, na otvorenom treba računati i na vremenske (ne)prilike.
Jedna od njih je, svakako, i zimska hladnoća koja stvara brojne probleme.
Recimo, može da zamrzne ručnu kočnicu.
Nekada će se zamrznuti kabl ručne kočnice, a može da se zamrzne i mehanizam koji drži točkove, odnosno površina kočione obloge i disk ili bubanj.
Šta uraditi u takvoj situaciji
Zamrzavanje kočnice ćete osetiti ako vratite ručicu kočnice bez većeg otpora, odnosno ako osetite da je napetost u ručici kočnice popustila.
Jednostavno, krenite lagano (ali zaista lagano), napred – nazad. Po nekoliko centimetara – da ne oštetite kočioni sistem. Ponovite to nekoliko puta. Ukoliko kočnica ne popusti, pronađite produžni kabl i na njega spojite fen za kosu. Uperite topao vazduh u točkove koje drži kočnica – obično je to zadnji par, i to bi trebalo da bude dovoljno da ona otpusti ledeni stisak.
Šta se dešava sa benzinom i dizelom ako predugo stoje u rezervoaru?
Preuzmite android aplikaciju.