У среду Евергранде је пустио у промет своје прво електирчно возило у склопу заокрета посрнулог кинеског некретнинског гиганта ка тржишту аутомобила.
Хенгчи 5 је потпуно електрично (СУВ) возило и завршено је 12 дана пре рока, означавајући тако прекретницу за Евергранде, и његову ћерку компанију Evergrande New Energy Vehicle Group.
Како је Ројтерс већ известио, прошлог месеца је нагло порасла производња ових аутомобила.
Новонастале амбиције кинеског гиганта кренуле су у реализацију у тренутку када је компанија задужена за око 300 милијарди долара, а према компанијама S&P Global и Fich Ratings ова компанија је технички банкротирала. Како би спасила ситуацију, кинеска влада помаже у реструктурирању компаније, преноси Бизнис Инсајдер.
У октобру прошле године, директор Еверграндеа Хуи Ка Jан је рекао да је компанија желела да од производње електричних аутомобила направи кључну грану свог бизниса у наредних 10 година.
Евергранде је до сада изнео неколико модела ових возила, али је Хенгчи једини који је кренуо у масовну производњу. Према писању Саут Чајна Морнинг Поста, домет возила је 700 километара за једно пуњење и цени се на 31.450 долара.
Кинеска компанија гаји амбиције по питању ове гране његовог бизниса. Компанија је саопштила у августу 2020. године, да жели да постане највећа и најмоћнија група за производњу електричних аутомобила у свету у року од 3 до 5 година. Касније те године, најављено је да ће првих милион возила бити достављено до 2025. и још 5 милиона до 2035. године.
Тесла, највреднији творац ових аутомобила, доставио је око 936.000 аутомобила у 2021. години.
– Ако се Хенгчи 5 буде добро продавао, то ће бити трачак наде за евергранде, након неколико месеци труда да читав бизнис „плива на површини“, каже менаџер у консултантској фирми Suolei, Ерик Хан.
Преузмите андроид апликацију.