Почетна > Бизнис
Бизнис

„Ер Србија” поштује договоре с туристичким агенцијама

Чињеница је да је током протеклог викенда саобраћај „Ер Србије” на нашем матичном аеродрому у Београду био отежан, те је дошло до одређеног броја кашњења и отказивања. Компанија се тим поводом обратила јавности, навела појединачне и опште разлоге за нередовности у саобраћају, извинила се путницима и најавила мере које ће предузети да би се ситуација побољшала.
Фото: PrtSc/Air Serbia/YouTube

Путници су збринути на првим наредним летовима на којима је било слободних места, било да је реч о летовима „Ер Србије” или других авио-компанија, наводи се у реаговању из ове компаније на текст „Кашњење или отказивање лета мора да се најави путницима”. Они тврде да нема свакодневних кашњења, али и да је нетачно да „Ер Србија” не поштује договоре и да нема комуникације, као и да не обавештава туристичке агенције о изменама.

„Наши запослени су у сталном контакту са агенцијама, радним данима и викендом, и обавештавају их о свим изменама“ наводе из „Ер Србије”.

На тврдње појединих туристичких агенција да ова компанија не доставља информације о доплатама за гориво у законском року, они кажу да је компанија са агенцијама и чланицама Јуте договорила да се до 10. дана у месецу достављају информације о ревидирању цена услед промена на тржишту авио-горива за наредни месец, да би агенције могле да испоштују законски рок од 20 дана, колико је неопходно да се путници раније обавесте о евентуалним променама.

„То је резултат договора агенција које су закупци чартер-летова и „Ер Србије” и придржавамо се тог договора у потпуности. Због чега агенције касне са обавештавањем путника, да ли је то због мањка запослених, неажурности или из неких других разлога – „Ер Србија” у то нема увид“ кажу у овој компанији.

Поједине туристичке агенције су поставиле питање како то да на редовним линијама нема доплата за гориво, а на чартерима има, а из „Ер Србије” одговарају:

„На редовним летовима компанија продаје авио-карте, док на закупљеним чартер-летовима (практично приватним летовима) туристичке агенције продају туристичке аранжмане у оквиру којих је авио-превоз само један интегрални део предметног аранжмана. На редовним летовима цене се мењају у зависности од тражње, али постоји трошак који се наплаћује на име горива. Истовремено, поређење редовних и чартер-летова није могуће из више разлога. На редовним летовима на профитабилност лета не утиче само цена авио-карте већ и однос броја продатих места у бизнис класи и економској класи, приход од превоза робе (карго), приход од продаје додатних услуга, приход од продаје свих земаљских услуга у вези с конкретним летом итд. Они додају да када је реч о чартер-летовима, ти летови су закупљени у капацитету од 144 места и калкулацију цене авио-превоза по путнику ради свака агенција за себе и свака агенција ради процену цене на основу очекиване попуњености. Цене чартер-летова се могу променити једино услед већих поремећаја у ценама авио-горива, и то је дефинисано уговором закљученим између туристичких агенција и „Ер Србије” на транспарентан начин, из простог разлога што се основне цене дефинишу месецима унапред, те није могуће предвидети утицај цене горива. Када је реч о авио-гориву, у претходним годинама се дешавало и да „Ер Србија” враћа део новца агенцијама услед пада цене авио-горива, што је такође јасно и транспарентно дефинисано уговорима о чартеру.

Иначе, из нашег националног авио-превозника тврде да су сви путници са отказаних летова у редовном саобраћају збринути, поштујући дефинисана права путника и „Ер Србија” у том делу апсолутно преузима све своје обавезе.

Када је реч о отказивању чартер-летова, „Ер Србија” дуги низ година није отказала ниједан чартер-лет закупљен од стране туристичких агенција“ наводе из ове компаније. Они кажу да је безбедност путника и особља авиона увек на првом месту и ако је потребно да се полазак авиона који има технички проблем помери за, на пример, један сат да би авион био проверен, тако нешто ће и бити урађено, и ту нема изузетака.

„Као одговорна компанија, не можемо да прихватимо да авион који нема испуњене све услове буде пуштен у саобраћај, макар то захтевало и одређено кашњење у поласку. Подсетићемо да је прошле године реализовано преко 1.100 чартер-летова и да је преко 96 одсто реализовано на време, што је озбиљан резултат у авио-саобраћају, узимајући у обзир бројна ограничења у вези с пандемијом“ истичу из „Ер Србије”.

Džonson: Plate u javnom sektoru ne mogu biti brzo povećane

Преузмите андроид апликацију.